23948sdkhjf

Metal 2012 satser på bredden i industrien

Metal-messen slår for 16. gang dørene op den 24.-26. april 2012 i Fredericia Messecenter, og for første gang nogensinde er messen åben for samtlige brancheforeninger.
Tidligere har udvalgte brancheforeninger været medarrangør af Metal-messerne, men i 2012 er det alene Dansk Fagmesser, der bærer ansvaret. Det betyder, at man i 2012 inviterer alle relevante brancheforeninger, så messen bliver så bred og løsningsorienteret som muligt. Og ifølge administrerende direktør hos Danske Fagmesser, Torben Johansen, så er det vigtigere end nogensinde før, at samle hele branchen.

- I og med vi samler hele branchen, så får de besøgende optimale muligheder for at skrue lige præcis den løsning sammen, der passer til deres behov. På Metal 2012 samler vi hele branchens ressourcer og viden, og det er vigtigt i en tid, hvor der er fremgang i væksten i metal- og maskinindustrien, og hvor det også gælder om at komme med på eksporttoget, siger Torben Johansen.

Tager udgangspunkt i kundernes behov
De sidste nye tal for udviklingen i den danske metal- og maskinindustri viser positiv vækst i første halvår af 2011, og forventningerne til fremtiden er positive. Siden sidste Metal-messe, og i takt med, at væksten vender tilbage, skal produktionsudstyret fornyes.

- Den viden industrien har opbygget gennem de senere år er klar til at blive implementeret i produktionsløsninger, så derfor tager vi helt bevidst udgangspunkt i kundernes behov. Messen er simpelthen bygget op omkring de besøgende, der skal se viden implementeret i løsninger, så de kan få løst deres produktionsopgaver mest effektivt, siger Torben Johansen.

Opbygning af netværk
Et af de helt store og nye tiltag på messen, og et af de vigtigste parametre for succes både i Danmark og i udlandet, er de rigtige relationer. På Metal 2012 etableres en række tiltag, i et forsøg på at give optimale muligheder for at få opbygget det rigtige netværk.

- Netværksdelen kommer til at fylde rigtig meget på Metal 2012. Der bliver optimale rammer for opbygning af relationer og netværk – både til kunder, samarbejdspartnere, medproducenter og leverandører. Også i forhold til eksportmarkedet skal der videndeles og arbejdes tæt sammen i netværk, så industrien opnår den rigtige synergieffekt, siger Torben Johansen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078