23948sdkhjf

Danske virksomheder trodser pandemi og er klar til digital marinemesse

Coronapandemien har spændt ben for den fysiske udgave af verdens største marinemesse SMM. Men 2. februar åbner den digitalt som en virtuel Pavilion of Denmark, og 35 leverandører har meldt sig klar til at møde kunder online

Om godt to uger slår verdens største maritime messe, SMM, dørene op, men i år bliver messen virtuel. SMM er allerede udskudt fra 2020, og nu skulle det så være, mens andre konferencer og messer fortsat holder vejret under coronapandemien.

Og danske maritime leverandører er helt med på ideen om at vise sig frem online. Næsten halvdelen af det sædvanlige antal danske virksomheder betaler for at blive vist virtuelt.

- 40 procent af deltagerne fra vores fysiske fællesstand på SMM har valgt at tage skridtet og gå med på vores Virtual Pavilion of Denmark. Da vi fik beskeden om, at det fysiske event var aflyst og blev fuldt online, var vi meget usikre på, hvordan virksomhederne ville handle. Jeg synes, at det er virkelig stærkt og modigt, at så mange går med på et 100 procent onlineprojekt i en industri, som er vant til at mødes til fysiske events, siger Mie Jessen Jakobsen, der driver marinenetværket i Danish Export Association og står bag den virtuelle Pavilion of Denmark på årets digitale SMM.

Prisen for at deltage på standen er ens for alle. Det vil sige, at de store stande sparer penge, mens de små stande på tre kvadratmeter skal investere nogenlunde det samme i at deltage.

- Virksomhederne har brug for at komme ud på markederne, pleje relationer og opbygge deres pipeline, selvom rejser lige nu ikke er mulige. Her er det vores rolle at bidrage til at finde nye veje til salg og ordrer, siger hun.

Stort digitalt apparat

Det er et enormt digitalt apparat, som er sat på benene, men det er nødvendigt. Den virtuelle Pavilion of Denmark giver mulighed for at engagere og komme i dialog med de besøgende.

Adgangsbilletten er til gengæld gratis. Det koster ikke noget at besøge messen. Redere og skibsbyggere kan møde de danske leverandører uanset om de sidder i Kina, Grækenland eller Tyskland.

- Platformen har en række muligheder for at bygge relationer med kunder og potentielle kunder. Deltagerne har deres eget område, hvor de kan profilere sig, chatte og holde individuelle møder og korte webinarer. Derudover har vi et konferenceprogram med en række toneangivende aktører på talerstolen, blandt andre Mærsk-McKinney Møller Center for Zero-Carbon Shipping, der åbner konferencesporet, siger Mie Jessen Jakobsen.

Fakta om Virtual Pavilion of Denmark:

 

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.078