23948sdkhjf

Rival vil vokse med 100 % inden for vind, olie og gas

Maskinfabrikken Rival har valgt en markant strategisk drejning af virksomhedens fokus for at skabe et solidt fremtidigt fundament som dansk industrivirksomhed.
Rival skal konkurrere på de områder, hvor danske industrivirksomheder kan gøre den store forskel. Man har nu gennem flere år oplevet, at når der skal forhandles om nye ordrer, ender det ofte med en prisdiskussion. Og her kan en dansk industrivirksomhed som Rival ikke vinde.

Går efter weekend-indkøbene
Man kan populært sige, at Rival vil gå efter salg til weekend-indkøbene. Hvis vi omsatte det til detailhandel, vil Rival sælge bøffer og rødvin af høj kvalitet, som danskerne typisk køber ind til weekend og gæster, når man vil have sikkerhed for god kvalitet - og lade andre om discountsalget, hvor kun prisen er i fokus.

- Vi skal turde konkurrere på vores egne hjemmebane. Der hvor vi har vores største styrker. Vi skal arbejde målrettet på at samarbejde med de kunder, som opnår størst værdi af vores spidskompetencer, siger administrerende direktør Henrik Holvad.

Hos Rival tror man på, at fremtiden for virksomheden ligger i at fokusere på høj faglighed, kvalitet og leveringssikkerhed. Det er nøglefaktorer for de kunder, som skal have udviklet og bearbejdet kritiske og kostbare emner.

100 % vækst på vind, olie og gas
Derfor vælger Rival nu målrettet at satse på at samarbejde med virksomheder inden for vind, olie og gas samt marine og plastindustrien.

Det betyder helt konkret, at disse områder skal vokse omsætningsmæssigt med 100 % i forhold til 2010, for at virksomheden kan opretholde samme omsætningsniveau som i dag. Væksten skal komme i løbet af de kommende år.

- Det er en stor satsning fra vores side, hvor vi vælger at gå mere og mere væk fra vores kerneområder gennem de sidste 40 år. Men vi tror på, at det er den rigtige vej, som kan give et godt fundament for det fremtidige Rival, siger Henrik Holvad.

Kvalitet bliver løftestang
Rival har gennem flere år bevist, at de kan være med, når det gælder samarbejde med virksomheder inden for vind, olie og gas. Virksomheden har i dag et bredt spektrum af kunder på området. Men for at kunne gennemføre en 100 % målrettet indsats kræver det øget fokus på kvaliteten i hele virksomheden. Niveauet skal være helt i top.

- Vi er tæt på at være klar til en ISO-certificering i henhold til kravene i ISO 9001:2008, siger Henrik Holvad, og fortsætter:

- Medarbejdere og ledelse er ved at lægge hånd på de sidste ting inden certificeringen. Vi har skabt overblik over alle processer i virksomheden og har med udgangspunkt heri lavet en risikoanalyse. Vi skal have styr på, hvor i virksomheden, der oftest kan gå noget galt. Det er her, vi starter med at sætte ind og laver beskrivelser af de procedurer, som skal følges.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.126