23948sdkhjf

Rival tager tigerspring på eksportmarkeder

Maskinfabrikken Rival høster nu frugterne af en aggressiv eksportstrategi: en fordobling af eksportandelen og adgang til olie- og gasmarkedet.
Tilbage i 2006 besluttede maskinfabrikken Rival at intensivere sit fokus mod eksportmarkederne, og det har båret frugt, oplyser Børsen.

Administrerende direktør og ejer Henrik Holvad kan oplyse, at eksportandelen i 2009 er fordoblet til at udgøre 60 % af omsætningen sammenlignet med 2008.

Håndtering af kritiske og kostbare emner
Rival har som underleverandør til industrien markedsført sig på at kunne håndtere kritiske og kostbare emner. En kompetence, der nu har givet adgang til olie- og gasmarkedet.

- Det er en meget kompliceret branche med høj risiko. Selv de mindste fejl kan have enorme konsekvenser. Hovedparten af arbejdet foregår flere hundrede kilometer fra land i eksempelvis Nordsøen eller Den Mexicanske Golf. Når der afgår båd eller helikopter til en boreplatform, skal de ting, som skal med ud til platformen, være der til tiden og i den rette kvalitet. Forsinkelser accepteres ikke, siger Henrik Holvad til avisen.

Fokus i 2010
Efter lanceringen af eksportstrategien i 2006 har Rival fået kontakt til kunder i alle dele af verden, og i 2009 fik man for alvor fat i Mellemamerika med leverancer til Mexico og Cuba.

Det er hovedsageligt et værktøj til kalibrering af plastrør ved ekstrudering, der har gjort Rival konkurrencedygtige på verdensplan.

- I 2010 fortsætter vi med at gå efter de rigtige opgaver og have fokus på fortsat maskinbearbejdning af kritiske og kostbare emner til professionelle virksomheder globalt, slutter Henrik Holvad.
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11