23948sdkhjf

Det sker: Plastindustriens holder Netværksdag på Lego

Den 3. november inviterer Plastindustrien til Netværksdagen 2016 i Billund, hvor en del af programmet bliver afviklet i tæt samarbejde med Lego-koncernen.
Som noget nyt har Plastindustrien i år valgt at afvikle Netværksdagen i samarbejde med Lego, der åbner dørene op for de mere end 110 deltagere, som allerede er tilmeldt arrangementet den 3. november.

Thomas Drustrup, administrerende direktør i Plastindustrien, er glad for den store interesse:

- Vi oplever en generel øget tilstrømning til vores arrangementer i Plastindustrien. Det skyldes, at vi har lyttet til vores medlemmer, som har et klart ønske om at komme rundt i landet for at besøge inspirerende virksomheder i forbindelse med mere traditionelle arrangementskoncepter som konferencer og seminarer.

Thomas Drustrup fortsætter:

- Der er ingen tvivl om, at Lego-koncernen er en af plastbranchens vigtigste flagskibe. Derfor er der naturligt nok mange, som gerne vil være klogere på, hvordan virksomheden i praksis arbejder med for eksempel produktionsoptimering og udvikling af bæredygtige materialer. I skrivende stund har vi allerede sat deltagerrekord for Netværksdagen, så samarbejdet med Lego-koncernen er bestemt et trækplaster.

Temaspor i samarbejde med Lego
Helt konkret har deltagerne til Netværksdagen 2016 mulighed for at vælge mellem tre forskellige temaspor, hvor de helt eksklusivt kommer tæt på forskellige aspekter af Legos arbejde med for eksempel produktion, design og bæredygtighed.

Der vil være bustransport frem og tilbage mellem Hotel Legoland og de forskellige lokationer, hvor de enkelte temaspor bliver gennemført.

Tema 1: ”Optimering af produktion” – eksklusiv rundtur med fokus på LEAN, sprøjtestøbning og automatisering.
Tema 2: ”Design, konstruktion og innovation” – få via et besøg i Lego Ide Huset et indblik i arbejdet med at udvikle nye plastemner.
Tema 3: ”Fremtidens bæredygtige plastmaterialer” – 1 mia. kr. er blevet afsat til at finde bæredygtige materialealternativer inden 2030 – hvad er status på indsatsen?

I forbindelse med Netværksdagen 2016 præsenterer Plastindustrien også en historisk stor ingeniørkampagne, der over de næste år skal tiltrække endnu flere ingeniører til de danske plastvirksomheder. Kampagnen skal ved hjælp af konkurrencer, film, undervisningsmaterialer og meget andet sikre, at studerende på ingeniøruddannelserne finder interesse for plastmaterialets muligheder og for en karriere i plastbranchen.

På Netværksdagen vil repræsentanter fra virksomhederne Fiberline Composites og Bach Composite Industry fortælle, hvordan de med succes har integreret studerende og praktikanter i hverdagen.

Yderligere information på Plastindustriens hjemmeside .
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079