23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Iværksættere vil være Nordjyllands største om 10 år

Næste måned starter firmaet Intelligent Marking produktionen af en GPS-styret linjemarkeringsrobot. International distributør er allerede på plads

En selvkørende, GPS-styret markeringsrobot til opkridtning af sportsbaner skal gøre firmaet Intelligent Marking til det største i Nordjylland. Det skriver Finans.dk.

Udviklingen af den selvkørende robot, Intelligent One, er gået stærkt. De to iværksættere, Andreas Ydesen og Anders Ulrik Sørensen, stiftede firmaet i april 2014. I marts 2015 begyndte arbejdet med den første prototype så med elektronik, mekanik og software udviklet af ingeniørfirmaet Conpleks Innovation i Struer.

Nu er Intelligent One så på vej i produktion. Det sker allerede i november, hvor robotten også bliver præsenteret for verdensmarkedet på Saltex-messen i Birmingham den 4.-5. november.

International distributionsaftale på plads

Ambitionerne er ikke til at tage fejl af hos de nordjyske iværksættere. Målet er at blive Nordjyllands største virksomhed inden for 10 år. Særligt fordi der ikke er konkurrerende produkter på markedet, og Intelligent Marking har patent på teknologien er Andreas Ydesen og Anders Ulrik Sørensen optimister.

Med en vigtig distributionsaftale på plads ser adgangen til vigtige markeder også ud til at være banet.

Intelligent Marking har indgået en distributionsaftale med Linemark International og Linemark UK. Og selvom firmaet er i over 30 lande er det særligt tilstedeværelsen på det amerikanske marked, som de nordjyske iværksættere er interesseret i.

- Vi skal ind på det amerikanske marked og har allerede snakket om, at det vil være en god idé at få lavet nogle produktionsfaciliteter derovre på et tidspunkt. Det er fordi, markedet i sig selv er så stort, og vi har et dansk produkt, der måske er 30 procent dyrere, end hvis vi valgte at lave det i Kina. Så det kan være svært at få det til at hænge sammen ved at sende det med fragtskib derover, siger Andreas Ydesen til Finans.dk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156