23948sdkhjf

Messe markerer ny start for produktivitetskampagne

"Version 2.0" kalder Dansk Industri nu Fuld Skrue-kampagnen, som skal hjælpe virksomheder med at højne produktiviteten. De gode erfaringer skal synliggøres mere.
Produktiviteten i Danmark har i årevis haltet efter lande, vi gerne vil sammenligne os med, men det er helt afgørende for industriens trivsel i Danmark, at Danmark kommer på højde.

Det mener man i Dansk Industri, hvor det såkaldte branchesamarbejde mellem Metal- og Maskinindustrien, Industriens Arbejdsgivere i København og Provinsindustriens Arbejdsgiverforening har lanceret kampagnen Fuld Skrue.

Fuld Skrue, som foreløbig har kørt i en årrække, skal nu intensiveres, og det markerer man nu med at kalde Fuld Skrue for "Fuld Skrue version 2.0".

Det ligger endnu ikke helt fast, hvad indholdet af kampagnens version 2.0 skal blive, men det skal omfatte en bredere vifte af aktiviteter.

- Vi forventer at skulle holde en række morgenmøder ude i nogle virksomheder. Vi forventer at holde nogle spændende åbent hus-arrangementer og mere omtale af interessante case-virksomheder, som har opnået produktivitetsforbedringer, siger Christian Eskelund-Hansen, som er chefkonsulent i Metal- og Maskinindustrien i DI.

Foruden aktiviteter vil man også overvåge området tættere og bringe nøgletal for, hvordan udviklingen går.

Og VTM 2014 bliver det helt rigtige udstillingsvindue, mener kommunikationskonsulent Marie Thorsø Kousgaard, som er kommunikationsansvarlig for kampagnens tilstedeværelse.

Messen markerer startskuddet for version 2.0, hvor man kan stifte nærmere bekendtskab med Fuld Skrue i hele messens åbningstid, og torsdag den 3. april kan man komme helt tæt på, når kampagnen holder minikonference fra klokken 10 til 12.30.

- De virksomheder, som kommer, er lige i vores målgruppe. De er utroligt positive, og vi behøver ikke at få dem til at indse, at det her er vigtigt. Det ved de allerede. Så vi er til stede for at promovere vores tiltag i endnu højere grad, siger Marie Thorsø Kousgaard.

Under minikonferencen torsdag kan man træffe branchedirektør Ole Storm Jeppesen, produktivitetskonsulent Mark Fisker og en stribe af case-virksomheder, som vil fortælle om deres erfaringer med produktivitetsoptimering.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094