23948sdkhjf

Værktøjsleverandør vil fordoble omsætningen frem mod 2030

Kolding-virksomheden Diesella, som leverer værktøj til industrien og autobranchen, har netop fremlagt en ambitiøs strategi. Målet er at fordoble omsætningen frem mod 2030.

Strategien har man givet overskriften: ”Vi vil være den fortrukne samarbejdspartner i Norden indenfor måleværktøj – et løsningshus der skaber måleløsninger til og med vores kunder”, og spørger man direktør Morten Petersen, skal væksten komme fra en række forskellige fokusområder. Et af dem er øget salg af skræddersyede måleløsninger.

- Vi oplever et mærkbart gap i markedet indenfor måleværktøj og specifikt den rådgivende specialistfunktion, og det skaber stort potentiale for Diesella. Vi vil i de kommende år, cementere vores position på det nordiske marked som specialister i måleværktøj, fortæller Morten Petersen.

Udover at Diesella har deres egen produktlinje af måleværktøj, så er de også forhandlere af en række producenter af high-end måleværktøj i Europa.

- Vores tætte samarbejde med blandt andet Sylvac og Bowers gør, at vi kan tilbyde vores forhandlere og deres kunder skræddersyede måleløsninger. Vi er ofte med vores forhandlere ude ved slutbrugeren i forbindelse med et specifikt projekt. Her kan vi rådgive slutbrugeren og skabe unikke løsninger, siger Morten Petersen.

Medarbejdere i fokus

Diesella-direktøren har dog også andre fokuspunkter med i værktøjskassen til at drive den fremtidige vækst. Det drejer sig om et øget fokus på produktdata, udvikling af interne kompetencer, IT-opgraderinger samt øget fokus på den grønne profil.

Værktøjsleverandøren har fordoblet sin omsætning siden 2019, og Morten Petersen er meget bevidst om, at det ikke kommer ved alene af have ambitiøse planer.

- Jeg er enormt stolt af vores medarbejdere, der dagligt er med til at igangsætte og drive projekter, der sætter en ny standard for, hvordan vi tilgår vores kunder og agerer i markedet, udtaler Morten Petersen, og fortsætter:

- Vores medarbejdere har været igennem en kæmpe forandringsproces. Udover at de har skullet navigere i en omskiftelig tid med corona, udfordret forsyningskæde, krig i Europa med mere, så har de også skullet tilpasse og udvikle sig i en virksomhed, der har, og stadig gennemlever, en decideret turnaround.

I den fremlagte 2030-strategi spiller medarbejderne derfor også en altafgørende rolle. Der er fortsat fokus på, at medarbejderne trives, det sociale er i højsædet, samt at de har de ressourcer og kvalifikationer, der kræves for at lykkes.

Produktdata og grøn profil

Diesella har de seneste år oprustet kraftigt på de interne kompetencer og fokusområder. Det har blandt andet betydet et øget fokus på produktdata, som også bliver et fokuspunkt fremover.

- Det kan ikke understreges nok, hvor vigtig dataarbejdet er for os. Vi tog allerede i 2020 en beslutning om at have en fuldtidsstilling med dedikeret fokus på produktdata, forklarer Morten Petersen.

Det har ikke kun resulteret i optimering af virksomhedens webshop og kundernes mulighed for at finde relevant information til netop deres projekt, det har også gjort det muligt at tale direkte sammen med forhandlernes PIM-systemer.

- Vi leverer dagligt oprettelsesfiler med komplette og fyldestgørende datapakker, der er klar til direkte indlæsning i deres systemer, fortsætter Morten Petersen.

I starten af 2024 vil Diesella ligeledes fremlægge deres første ESG-regnskab.

- Hvis vi skal indfri vores mål, er det vigtigt, at vi som virksomhed agerer ansvarligt i forhold til klima, mennesker og samfund, samt er bevidste om de krav og strømninger, vi som virksomhed bliver mødt med. Her spiller et øget fokus på, og et fokuseret arbejde med, bæredygtighed en kæmpe rolle, slutter Morten Petersen.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078