23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

Offentliggjort
04.03.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Danmark-Ballerup: Reparation og vedligeholdelse af skibe 2015/S 044-076568


Danmark-Ballerup: Reparation og vedligeholdelse af skibe

2015/S 044-076568

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1)

Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI)
Lautrupbjerg 1
Thea Ballegaard Laursen
2750 Ballerup
DANMARK
+45 72571138

Internetadresse(r):

Elektronisk adgang til oplysninger: http://permalink.mercell.com/49294093.aspx

Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: http://permalink.mercell.com/49294093.aspx

Yderligere oplysninger fås her:Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK

http://permalink.mercell.com/49294093.aspx

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her:Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK

http://permalink.mercell.com/49294093.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til:Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
5000 Odense C
DANMARK

http://permalink.mercell.com/49294093.aspx

I.2)

Type ordregivende myndighed

Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger

I.3)

Hovedaktivitet

Forsvar

I.4)

Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne

Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1)

Beskrivelse

II.1.1)

Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:

Eftersyn af motorredningsbåde af type 23 i 2015.

II.1.2)

Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne

Tjenesteydelser

Tjenesteydelseskategori nr. 1: Vedligeholdelse og reparation

Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK

II.1.3)

Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem

Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt

II.1.4)

Oplysninger om rammeaftale

II.1.5)

Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene

Opgaven omfatter:

(1) Special Survey på motorredningsbåden Margrethe Gaardbo

(2) Special Survey på motorredningsbåden L.W. Dam.

Synene er en sikkerheds- og vedligeholdelsesmæssig gennemgang af skibene, med udbedring af skader, slid mv.

Synene kan inkludere adskillelse af væsentlige mekaniske dele, såsom motorer, styremaskine, slæbespil mv.

Begge motorredningsbåde er af type 23 og har følgende hoveddata:

Længde overalt: 23,31 m.

Bredde: 5,54 m.

Dybde: 1,60 m.

Dok skal have en løftekapacitet på minimum 80 t.

Oplysninger om de specifikke syn:

(1) Special Survey på motorredningsbåden Margrethe Gaardbo ønskes påbegyndt hos værftet hurtigst muligt efter underskriften af kontrakten, helst 1-2 dage efter underskrift. Eftersynet skal dog være påbegyndt senest den 15.6.2015. Det vil indgå positivt i evalueringen jo tidligere værftsperioden kan påbegyndes. Fartøjet er til rådighed for gennemførelsen af synet i maksimalt 4 uger. Det vil indgå positivt i evalueringen jo hurtigere synet kan gennemføres.

Motorredningsbåden Margrethe Gaardbo skal i forbindelse med Special Survey have synet begge skrueaksler (2 stk.) samt begge ror.

Margrethe Gaardbo er bygget i 1989 og er til dagligt hjemhørende i Hirtshals.

(2) Special Survey på motorredningsbåden L.W. Dam skal påbegyndes hos værftet den 26.10.2015 og fartøjet er til rådighed for gennemførelsen af synet i maksimalt 4 uger. Det vil indgå positivt i evalueringen jo hurtigere synet kan gennemføres.

L.W. Dam er bygget i 1991 og er til dagligt hjemhørende i Gedser.

Procedure:

Ordregiver har valgt at gennemføre denne opgave digitalt igennem Mercell Danmark A/S.

For at deltage i opgaven kopieres dette link til din internet browser: http://permalink.mercell.com/49294093.aspx Her tilmelder du dig opgaven ved at trykke på ikonet foroven: »Meld din interesse«. Såfremt du ikke er licenshaver hos Mercell Danmark A/S skal du udfylde en registrering af dit firma. Denne registrering er nødvendig for din videre deltagelse og er uden omkostninger.

Efter afsendelse af registreringen har du gratis adgang til alle udbudsdokumenter. Du vil modtage login koder til www.mercell.dk indenfor normal arbejdstid og kan derefter afsende dit tilbud/ansøgning.

II.1.6)

CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

50241000 Reparation og vedligeholdelse af skibe, 50240000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende marint og andet udstyr

II.1.7)

Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb

Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja

II.1.8)

Delaftaler

Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej

II.1.9)

Oplysninger om alternative tilbud

Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej

II.2)

Kontraktens mængde eller omfang

II.2.1)

Samlet mængde eller omfang:

Anslået værdi eksklusive moms:

interval: mellem 2 000 000 og 1 000 000 DKK

II.2.2)

Oplysninger om optioner

Optioner: nej

II.2.3)

Oplysninger om forlængelse

Denne kontrakt kan forlænges: nej

II.3)

Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1)

Kontraktbetingelser

III.1.1)

Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

III.1.2)

De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Der henvises til bestemmelserne i udbudsmaterialet herom. Fakturering skal ske i overensstemmelse med de til enhver tid gældende danske regler på området. For nuværende fastsætter lovbekendtgørelse nr. 798/2007, at fakturering skal ske elektronisk. De præcise krav hertil vil fremgå af kontrakten.

III.1.3)

Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der er ikke krav om nogen særlig retlig form.

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

III.1.4)

Andre særlige vilkår

Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja

Beskrivelse af de særlige vilkår: Der stilles krav om, at virksomheden og virksomhedens ansatte senest på tidspunktet for kontraktindgåelse har opnået sikkerhedsgodkendelse fra Forsvarets Efterretningstjeneste, jf. Statsministeriets sikkerhedscirkulære (CIR nr. 10338 af 17.12.2014). Værftet har pligt til at sikre, at det alene er sikkerhedsgodkendt personel, som har adgang til klassificerede oplysninger eller materiel som led i opfyldelse af kontrakten.

Yderligere gøres der opmærksom på, at kontrakten vil omfatte en arbejdsklausul, der pålægger leverandøren at sikre, at egne såvel som evt. underleverandørers medarbejdere har løn- og arbejdsvilkår, der i henhold til en gældende overenskomst, voldgiftskendelse, nationale love eller administrative forskrifter gælder for arbejde af samme art inden for vedkommende fag eller industri på den egn, hvor arbejdet udføres.

III.2)

Betingelser for deltagelse

III.2.1)

De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister

III.2.2)

Økonomisk og finansiel kapacitet

III.2.3)

Teknisk kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

Fremlæggelse af en referenceliste over de betydeligste lignende (jf. beskrivelsen i pkt. II.1.5)) tidligere leverancer på stålskibe, som ansøgeren har udført indenfor de seneste 3 år, gerne med angivelse af beløb og tidspunkt samt, hvis muligt, modtageren af ydelsen. Bilag 3 i FMI's skabelon til brug for afgivelses af prækvalifikationsoplysninger kan anvendes i forbindelse med udfyldelse af referenceliste, for mere om denne skabelon se pkt. VI.3).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal dokumentere erfaring med udførelse af eftersyns-, vedligeholdelses- og reparationsarbejder på stålskibe.

Denne erfaring dokumenteres med minimum én lignende tidligere leverance på referencelisten, der er inden for de seneste 3 år.

III.2.4)

Oplysning om reserverede kontrakter

III.3)

Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter

III.3.1)

Oplysninger om en bestemt profession

Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej

III.3.2)

Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen

Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1)

Type procedure

IV.1.1)

Type procedure

Begrænset

IV.1.2)

Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage

Forventet antal økonomiske aktører: 5

Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Såfremt flere end 5 egnede ansøgere søger om prækvalifikation, vil udvælgelsen af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud ske ved en vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante tidligere leverancer på referencelisten i forhold til den udbudte opgave. Der lægges vægt på mest lignende samt antallet af lignende leverancer.

Bilag 3 i FMI's skabelon til brug for afgivelses af prækvalifikationsoplysninger kan anvendes i forbindelse med udfyldelse af referenceliste, for mere om denne skabelon se pkt. VI.3).

IV.1.3)

Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen

IV.2)

Tildelingskriterier

IV.2.1)

Tildelingskriterier

Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument

IV.2.2)

Oplysninger om elektronisk auktion

Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej

IV.3)

Administrative oplysninger

IV.3.1)

Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:

IV.3.2)

Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?

nej

IV.3.3)

Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter

Skal der betales for dokumenterne?: nej

IV.3.4)

Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

30.3.2015 - 13:00

IV.3.5)

Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage

IV.3.6)

Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse

dansk.

IV.3.7)

Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud

IV.3.8)

Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1)

Oplysninger om gentagelse

Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej

VI.2)

Oplysninger om EU-midler

Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

VI.3)

Yderligere oplysninger

Ad ansøgning:

Ansøgning om prækvalifikation indsendes via Mercell Danmark A/S. For yderligere beskrivelse af ansøgningsproceduren via Mercell se pkt. II.1.5). Ansøgning om prækvalifikation kan ikke indsendes pr. e-mail.

FMI har udfærdiget en skabelon til brug for afgivelses af prækvalifikationsoplysninger. Ansøger opfordres kraftigt til at anvende dette skema, når de indgiver ansøgning. Skabelonen indeholder spørgsmål, skemaer og skabeloner til afgivelse af de informationer, der er krævet i henhold til denne udbudsbekendtgørelse. Det skal dog understreges, at det udelukkende er ansøgers eget ansvar at alle krævede oplysninger er afgivet og at disse lever op til kravene i denne udbudsbekendtgørelse.

Skabelonen kan rekvireres via Mercell.

Ad pkt. IV.2.1) Tildelingskriterier:

Tildelingskriterierne vil fremgår af udbudsmaterialet, her skal dog gøres opmærksom på, at der som en del af evalueringen af tilbudsgivers pris vil blive taget højde for de omkostninger, der for forsvaret er forbundet med sejltid til og fra værftet. Dette sker alene til brug for evalueringen, og den vindende tilbudsgiver vil ikke skulle dække disse omkostninger.

Ad. pkt. III.2.3) Teknisk kapacitet:

Såfremt en ansøger i relation til vurderingen af teknisk kapacitet ønsker at basere sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal ansøger godtgøre, at ansøger fuldt ud kan råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved at fremlægge erklæring eller anden dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.

VI.4)

Klageprocedurer

VI.4.1)

Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK

+45 35291000
http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
+45 33307799

VI.4.2)

Indgivelse af klager

Præcise oplysninger om klagefrist(er): Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive om den er indgivet i karensperioden. Hvis klagen ikke indgives i karensperioden, skal det angives om der er anmodet om opsættende virkning.

VI.4.3)

Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK

+45 41715000
www.kfst.dk
+45 41715100

VI.5)

Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:

27.2.2015

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047