23948sdkhjf

Nordiske Medier fik igen tocifret millionoverskud

Trods investeringer, ekspansion og opkøb slog Nordiske Medier, der er moderselskab for Metal Supply, egne forventninger og kom ud af 2022 med et resultat før af- og nedskrivninger (ebitda) på 22,8 mio. kr.

- Især vores fortsatte fokus på recurring strategy har båret frugt med en stigning på knap 10 procent i abonnementsforretningen, men også eventforretningen har klaret sig rigtig godt, siger administrerende direktør Jesper Hansen, Nordiske Medier.

Resultatet er skabt i et år, hvor koncernomsætningen steg til knap 200 mio. kr. Væksten skal ses i lyset af en svag svensk kurs, og bortset fra et mindre fald på printannoncer forbedres alle væsentlige forretningsområder i både Danmark og Sverige.

Vi er kommet fornuftigt ind i året og har en forsigtig forventning om at vækste omsætningen yderligere. Jesper Hansen, administrerende direktør, Nordiske Medier

Tre nye medier - og to tilkøbte

I bestræbelserne på at understøtte den gode udvikling på abonnementsforretningen har Nordiske Medier investeret i et kvalitetsløft af de redaktionelle produkter og udvidet porteføljen af nichemedier med fem nye titler i 2022.

Ikke mindst dækningen af byggeriet er blevet løftet markant. Det er blandt andet sket med tre nye digitale medier, der har fokus på de største, mest komplicerede og dyreste anlægsbyggerier i Danmarkshistorien. De nye medier er LynetteholmNews, FemernNews og EnergyislandNews.

Derudover har Nordiske Medier styrket transportmedierne med overtagelsen af Lastbil Magasinet samt Transport Today.

Projektagenten - nu også i Sverige

Årets resultat skal også ses i lyset af investeringer i Projektagenten i Danmark samt en udbredelse af konceptet til også at gælde Sverige.

- Siden etableringen forrige år har Projektagenten bevist, at konceptet er bæredygtigt i Danmark, og vi har oplevet en flot vækst i antallet af brugere. Derfor har vi valgt at lancere Projektagenten i Sverige også, siger Jesper Hansen.

På koncernniveau er antallet af medarbejdere øget til 202 i 2022 fra 185 året før. I Danmark er antallet af medarbejdere steget fra 111 til 123.

Markedet er blevet hårdere i de tre lande, som Nordiske Medier opererer i. Og især indenfor byggeri og anlægsindustrien ses en øget usikkerhed.

- Men vi er kommet fornuftigt ind i året og har en forsigtig forventning om at vækste omsætningen yderligere. Derudover kommer vi fortsat til at investere yderligere i at styrke produkterne, siger Jesper Hansen.

Udsigten for 2023 er et resultat i underkanten af niveauet i 2022.

Se nøgletal for:
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094