23948sdkhjf

Ordrer lader vente på sig hos ventilproducent

Hydract, der producerer ventiler til drikkevareindustrien, har i de tre første kvartaler af 2022 ikke fået de ordrer, man havde forventet. Det oplyser virksomheden i en meddelelse til First North-børsen.

Situationen med Covid-19 samt krigen i Ukraine har ifølge Hydract bevirket, at kunderne har været afventende med investeringer i ny teknologi. Salgsprocesserne er derfor blevet forlænget og skubbes fortsat fremad.

CEO Peter Espersen udtaler:

- Industriens erkendelse af behovet for at gøre produktion mere bæredygtig er stigende, og den højaktuelle energikrise, som følge af de øjeblikkelige geopolitiske forhold, har medført, at fødevareindustrien nu er parate til at indføre ny teknologi for at indfri deres egne målsætninger og samfundets forventninger til dem om at bidrage aktivt til den grønne omstilling.

For Hydract betyder det, at fordelene ved reduktion af energi til drift af ventiler, større produktsikkerhed og reduceret forbrug af vand og kemikalier vægter stadig tungere i kundernes overvejelser. Vores styrkede salgs- og markedsføringsindsats gennem de seks måneder, der er gået siden ophøret af den anden Covid-19-nedlukning, har betydet, at fødevarebranchen har fået et markant større kendskab til vores vandhydraulik-teknologi og de tekniske løsninger, som vi tilbyder. Selskabet har intensiveret indsatsen i forhold til salg, og har oparbejdet en god international pipeline på tværs af industrier og markeder. Salgspipelinen er god, men det har ikke været muligt at lukke ordrerne i de tre første kvartaler, fortsætter han.

Derfor har Hydract valgt at nedjustere forventningerne til 2022, så man nu regner med en beskeden omsætning på 1,5-2,5 millioner kroner mod tidligere 7-10 millioner kroner. Resultat før skat ventes at blive et underskud på 12–14 millioner kroner mod tidligere et underskud på 9,5-10,5 millioner kroner.

Forventningerne til 2023 nedjusteres ligeledes til en omsætning på 15–18 millioner kroner og et underskud før skat på 5-8 millioner kroner. I 2024 forventer man at få et gennembrud hos de store kunder og samtidig at nå et positivt resultat.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078