23948sdkhjf

25 år i konstant bevægelse

FlexBelt, der er leverandør af transportbånd, tandremme og modulbånd, fejrede den 1. februar 25-års jubilæum.

I 1990’erne begyndte blå polyurethan-transportbånd at vinde indpas i engelske fødevarevirksomheder. Det bemærkede Henrik Sørensen, som i 1996 øjnede muligheden for at gøre en forskel for danske produktionsvirksomheder. Han startede virksomheden FlexBelt med det mål for øje at hjælpe danske virksomheder af med de transportbånd af pvc, som var problematiske, både hvad angik miljø og sundhed.

- Det er sjovt at tænke tilbage på, at vi var med til at sætte gang i, at en hel branche skiftede problemmaterialer ud med et meget bedre alternativ, siger Henrik Sørensen i en pressemeddelelse.

At levere kundetilpassede løsninger uden unødig ventetid har altid været den gennemgående filosofi. Derfor har virksomheden undervejs investeret og geninvesteret i maskiner og ansat medarbejdere, som i dag gør FlexBelt uafhængig af underleverandører og betyder, at 40 procent af ordrerne kan leveres inden for 48 timer.

- Inden jeg startede FlexBelt, arbejdede jeg i en årrække inden for branchen. Og det undrede og irriterede mig, at kunderne skulle vente på deres løsninger, fordi vi var afhængige af andre led i produktionskæden. Dét ville jeg gøre op med i min egen virksomhed. Vi kan og skal selv kunne bearbejde og udvikle de transportbånd, som kunderne har brug for, siger Henrik Sørensen.

FlexBelt kan prale af en lang række trofaste kunder inden for brancher som for eksempel gartnerier, fødevareindustri og trykkerivirksomhed.

- Og selv om jeg er den eneste medarbejder, som kan prale med at have været med i samtlige FlexBelts 25 år, så er der også på medarbejdersiden en kæmpestor loyalitet over for virksomheden. Vi er 22 medarbejdere, hvoraf flere har haft både 10-, 15- og 20-årsjubilæum. Den opbakning og loyalitet skal de også have stor tak for, lyder det fra Henrik Sørensen.

Når direktøren, som runder 56 år til april, ser tilbage på året, der er gået, kan han konstatere, at 2020 blev et anderledes år. Men de usædvanlige omstændigheder gav tid til at sætte produktionen yderligere i system med forenklede processer og registrering, ikke mindst i forbindelse med at yderligere 1.000 kvadratmeter nybygget produktionshal blev taget i brug.

I 2021 er det planen at sætte skub i salg og markedsføring – med fokus på digitale løsninger – ligesom fortsat vækst og tilløb til at forynge virksomheden står på to do-listen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094