23948sdkhjf

Gibotech bruger corona-tiden til at lave online-katalog

Gibotech har brugt corona-tiden til at udvikle et katalog over firmaets produkter. Det skal støtte en strategi om øget eksport

Automationsvirksomheden Gibotech i Odense havde i forvejen en strategi om at komme mere ud på eksportmarkederne. Da corona-epidemien satte ind, besluttede firmaet at sætte ekstra fart på den strategi.

Firmaet har udviklet et online-katalog over nogle af dets bedste automations-løsninger. Kataloget er på engelsk.

- Da statsministeren den 11. marts lukkede Danmark ned, traf vi en hurtig beslutning i ledelsen om at styrke os i stedet for at krybe i skjul, siger Mikkel Bjerregaard, salgsdirektør og medejer af Gibotech.

- Vi valgte at speede den proces op og bruge virksomhedens medarbejderressourcer på at arbejde målrettet med at forberede kataloget, siger han.

Gibotech kalder kataloget for GiboSmartSolutions, og foreløbig er der beskrevet tre af firmaets løsninger. Det sker for at synliggøre løsningerne både eksternt og internt i virksomheden.

De tre første moduler i kataloget er henholdsvis GiboMachineTending, GiboCobot og GiboBack, det vil sige betjening af CNC-maskiner, kollaborativ robot og pakkeløsning.

- Selv om Covid-19 har begrænset salgsarbejdet og mulighederne for at besøge kunderne, og vi i enkelte tilfælde har set, at projekter er blevet udskudt, er vi glade for, at vi tog beslutningen om at beholde medarbejderne og starte arbejdet med GiboSmartSolutions. Det bliver et stærkt værktøj, når det rammer markedet både i Danmark og på nye markeder, siger Mikkel Bjerregaard.

Gibotech er fra 2013 til 2020 vokset fra 26 til 110 medarbejdere. Derfor er der mange nystartede medarbejdere i firmaet, som også kan have glæde af at se dokumentationen for Gibotechs produkter og løsninger.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078