23948sdkhjf

Hoyer lever op til egne ambitiøse mål

Den globale økonomiske rutsjetur har for Hoyer været en god anledning til at ændre sit strategiske fokus, og virksomheden har blandt andet styrket sit produkt og skabt nye tiltag internationalt.
Hoyers strategi om at vokse med 20 % om året frem til 2015 er således også i dette halvårsregnskab indfriet til fulde, og der er begrundet optimisme at spore hos Thomas Klausen, sales manager.

- Det positive resultat fra sidste år, hvor vi indfriede vores målsætning om at have en årlig vækst på minimum 20 %, følges nu op af halvårsregnskabet, som viser et meget tilfredsstillende resultat. Sammenlignet med samme periode sidste år viser de vigtigste nøgletal en fremgang på over 30 %. Nogle sågar mere end 40 %.

- Det flotte halvårsresultat giver os en klar forventning om, at vi også i indeværende regnskabsår kommer til at indfri vores ambitiøse målsætning. Endda med mulighed for at skabe et resultat, der er bedre end målsætningen, tilføjer han.

Nye spændende tiltag
Det øgede fokus på at styrke forretningsområderne Hoyer Motors og Hoyer Transmissions er et vigtigt element i Hoyers fortsatte bestræbelser på at indfri målsætningen.

- For begge forretningsområders vedkommende er flere spændende projekter og kontrakter blevet påbegyndt i første halvår – og flere er på vej. Derudover kommer vi til at styrke vores position på flere markeder i kraft af flere ansættelser, udtaler Thomas Klausen.

Nye vækstområder i Asien
Datterselskabet Hoyer Motors Asia kommer også ud med et tilfredsstillende halvårsregnskab – og status for den sidste halvdel af 2011 ser fornuftigt ud ifølge Ketil Vesterlund, CEO, Hoyer Motors Asia:

- Omsætningen ligger på indeks 2 i forhold til samme periode sidste år. I henhold til vores strategi for 2012 må det siges at være ganske tilfredsstillende.

Han understreger dog, at selvom Hoyer Motors Asia lever op til Svend Hoyer-koncernens overordnede forventninger om at skabe en årlig vækst på 20 %, kunne vækstraten godt være højere specifikt for afdelingen i Asien.

- Med det potentiale der er i Asien inden for vores segment, kunne væksten isoleret set godt være større. Det vil vi arbejde målrettet på i næste kvartal, siger Ketil Vesterlund.

Fremtidige fokusområder
Med placering i Ningbo er Kina stadig det vigtigste marked for Hoyer Motors Asia, men andre spændende muligheder er begyndt at vise sig.

- Vores fokus er først og fremmest på Kina – også i fremtiden. Men med deltagelse på messen Kormarine i Busan er startskuddet gået for yderligere ekspansion af salget i Korea. Og med yderligere deltagelse på marinemesser i Singapore og Japan til foråret er det vores ambition at positionere os som en stærk leverandør af marinemotorer i Asien, slutter Ketil Vesterlund.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063