I både 2002, 2006 og 2007 blev Steffca kåret som gazelle-virksomhed, og efter et par års fravær er Nyborg-virksomheden tilbage i det gode selskab.
Denne gang er det blevet til en vækst på 146,9 % i virksomhedens bruttofortjeneste over de seneste fire år, og dermed opfyldte Steffca mere end rigeligt dagbladet Børsens krav, der lyder på 100 %.
En lille del af væksten skyldes et mindre opkøb, men derudover har administrerende direktør Martin Steffensen en del forklaringer på fremgangen.
- Vi har investeret i vores personale og en masse i ny teknologi. Derudover har vi ikke sparet på markedsføring og på vores service overfor kunder under krisen, siger han til Metal Supply.
- Vi har få rigtig mange ny kunder inden for pakninger, som godt kan lide, at vi kører med kort leveringstid. Da krisen startede, øgede vi faktisk vores eget lager, så vi kunne bære det for en del af vores kunder, og det har lønnet sig i den sidste ende, tilføjer han.