23948sdkhjf

God dansk åbning på Koreas største skibsbygningsmesse

Koreas maritime markedsplads Kormarine åbnede onsdag i havnebyen Busan.
- Vi har haft en fantastisk åbning, siger Ketil Vesterlund fra Hoyer Motors.

- Det har været seriøse potentielle kunder, vi har talt med her til formiddag. Hovedsageligt koreanske, men også væsentlige japanske kontakter har allerede henvendt sig til os her på Kormarine, fortsætter Ketil Vesterlynd, der til dagligt er CEO på Hoyer Motors kontor i Ningbo, Kina.

Danmark er repræsenteret med 18 virksomheder under Danish Marine Groups nationalpavillon, der dækker 324 kvadratmeter ud af udstillingens 33.000 kvadratmeter store show.

Konference om grøn skibsbygning
Det koreanske skibsbygningsmarked er sammen med Kina verdens største. Selvom Kina har truet Koreas førsteplads i skibsbygning de seneste par år, vindes de komplicerede projekter såsom oliebranchens specialskibe og de nyeste containerskibe stadig hovedsageligt af de koreanske værfter, når ordren lander i Asien.

Det er som bekendt værfterne Samsung, Hyundai og Daewoo, også kendt som ”de tre søstre”, der er markedslederne i den koreanske skibsbygningsindustri. Sidstnævnte er repræsenteret igennem Maersk Maritime Technologys indlæg på fredagens ”Green Shipbuilding”-konference arrangeret af Danish Marine Group og den danske ambassade. Konferencen afholdes på selve messen med talere fra fem af ”Green Ship of the Future”-initiativets partnere; Mærsk, Desmi, MAN Diesel & Turbo, Alfa Laval Aalborg, GreenSteam og GSF selv.

På den danske pavillon udstiller:
Alfa Laval Aalborg
API Marine
Danfoss Sea Recovery
Danfoss Semco A/S Fire Protection
Danish Marine Group
Desmi
Ellehammer A/S
GreenSteam
Grundfos
Hoyer Motors
Hydratech
ISIC A/S
Johnson Controls Danmark
Marine Alignment
North Invent
Selco
SPX Flow Technology Danmark
Uni-Safe Electronics
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11