23948sdkhjf

ISO-certificering til Hero Gears

Tabet af en potentiel international kunde gav startsignalet til ISO 9001:2008-certificeringen.
- Vi har arbejdet systematisk med kvalitetsstyring siden 1994, og været igennem flere revisioner af vores kvalitetshåndbog. Vi har heller ingen kvalitetsproblemer, og i flere tilfælde har vi overtaget vores kunders modtagekontrol fuldstændig. Vi så derfor ingen grund til at blive certificeret, fortæller direktør Peter Schlippe.

Den beslutning kom desværre til at stå virksomheden dyrt. På trods af at man var konkurrencedygtig, både når det gjaldt priser og maskinpark, blev Rødovre-virksomheden alligevel valgt fra af en stor potentiel kunde, der ellers skulle have produceret emner, som passede perfekt til Hero Gears. Årsagen; at man ikke kunne nå at blive certificeret på tre måneder.

Det var noteret i kundens kvalitetsstyring, at de kun måtte købe fra certificerede virksomheder, og de stod altså bare og skulle finde en ny leverandør her og nu.

- Desværre havde vi på det tidspunkt ikke resourcer nok til at løfte certificerings-opgaven samtidig med en stigende ordreindgang fra eksisterende kunder. Derfor mistede vi ordren, siger Peter Schlippe.

Ansatte kvalitetsansvarlig
Internt blev man hos Hero Gears dog hurtigt enige om, at det skulle være sidste gang, man blev fravalgt på den baggrund. I foråret ansatte virksomheden derfor en kvalitetsansvarlig, Iben Christensen, som har stået for certificeringen gennem DNV.

- Selvom vi ikke har fået kunden, har det ikke været spildt arbejde. Hver gang vi har gennemgået vores processer og procedurer, har vi fundet noget, der kan tilrettes eller optimeres, lyder det fra Peter Schlippe.

- Iben har i øvrigt gjort et flot stykke arbejde, da vi gik glat igennem certificeringen. Vi har endda fået ros af DNV, slutter han.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078