23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fire veje til fremtidig vækst i metalindustrien

Hvordan skal danske underleverandører forholde sig til overkapacitet og priskonkurrence fra Østen?

Den danske metalindustri er på mange måder inde i en turbulent tid, og mange virksomhedsejere spørger sig selv, hvor væksten skal komme fra i fremtiden? Det har Metal- og Maskinindustrien under DI forsøgt at komme med et bud på.

- Det gælder ikke mindst om for virksomhederne i branchen at tro på væksten og at gøre det ved at vælge en række af de nævnte veje for at opnå det, siger chefkonsulent Christian Eskelund-Hansen fra Metal- og Maskinindustrien under DI på organisationens hjemmeside.

Han foreslår fire veje til at bryde ud af dødvandet:

1) Specialisering – færre produkter gør det nemmere at skabe mervædi i de produkter, man vælger at satse på.

2) Geografisk udvidelse – er der nye markeder for de eksisterende produkter?

3) Følg med kunderne til udlandet – kunderne skal også bruge underleverandører på de nye markeder, og det kan sagtens være dig.

4) Skab alliancer – samarbejder om både produkter og salg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03