23948sdkhjf

Rittal og SIF Gruppen i nyt samarbejde

I takt med den teknologiske udvikling og automatiseringen af industrien med flere avancerede og el-krævende komponenter, har Rittal igennem de seneste mange år udviklet sine indkapslinger og styretavler fra at være rene skabe til at være indkapslinger med køling, temperaturstyring og digitaliseret overvågning.

Da klimaet i indkapslingerne er vitale for at virksomhedernes produktionsudstyr kører smertefrit, er det nødvendigt med et velfungerende servicetilbud, der kan reagere hurtigt og begrænse nedetiden bedst muligt.

Hurtig og landsdækkende service
Rittal har altid haft service på deres produkter, men de nye og mere avancerede produkter kræver en landsdækkende og ekstremt hurtig serviceorganisation, for at Rittal kan leve op til sine servicemål. Dette har Rittal nu løst ved at indgå en partneraftale med SIF Gruppen om, at de stiller hele deres el-tekniske serviceorganisation til rådighed for Rittals kunder.

- Hos Rittal har vi i den senere tid arbejdet med at udbygge vore serviceafdelinger i de skandinaviske lande, og i den forbindelse har vi valgt konceptet i Danmark som pilotprojekt for de øvrige skandinaviske lande. I de senere år er vi hos Rittal gået fra en forretningsmodel hovedsageligt baseret på komponentsalg til nu at satse på værdibaseret salg - at skabe merværdi for kunderne. Det betyder, at vi skal styrke vores indsats på serviceområdet, og i erkendelse af, at man ikke kan klare alt selv, og at det tager lang tid at opbygge kompetencer, har vi i Danmark valgt at indgå et partnerskab med SIF Gruppen, fortæller skandinavisk udviklingschef for service, Daniel Billstrøm, Rittal. 

- I takt med, at der kommer flere og flere komponenter, styringer og PC’er ind i eltavler, stiger behovet for køling, og sideløbende hermed efterspørger vore kunder derfor aftaler om service og forebyggende vedligehold. Vores kundetilpassede servicekoncepter kommer i første omgang til at omfatte køleanlæg i eltavler, primært til industrivirksomheder, men vi forventer inden for en tid, at servicekonceptet også kommer til at omfatte køleanlæg i eltavler samt IT-rack i datacentre, siger Daniel Billstrøm.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078