Terma har indgået et strategisk banebrydende samarbejde med den amerikanske flymotorproducent Pratt & Whitney. Det skriver dagbladet Børsen i dag. Danske Terma skal dels levere kompositdele til motoren på det nye amerikanske kampfly F35 Joint Strike Fighter og dels har Terma opnået en godkendelse af Pratt & Whitney som leverandør af dele til motorer til civile fly. - Begge dele har stor strategisk og økonomisk betydning for Terma, fordi Pratt & Whitney og samarbejdspartneren Hamilton Sundstrand også er storleverandør af motordele til militære og civile fly, fortæller direktør for Aerostructures-divisionen i Terma, Finn Kolind Christensen, til avisen. Og bare på Joint Striker Fighter-aftalen er der stor økonomisk gevinst at hente for Terma. Der ligger et ordrepotentiale på 8-10 mia. kr. over de næste 30 år, afhængig af, hvor mange JSF-fly, der bliver solgt, oplyser Finn Kolind Christensen.
Terma i nyt banebrydende samarbejde
Terma, der er det danske flagskib inden for forsvars- og flyindustrien, har netop indgået et nyt strategisk samarbejde med den amerikanske flymotorproducent Pratt & Whitney. Terma skal blandt andet levere kompositdele til motoren til det nye amerikanske kampfly F35 Joint Strike Fighter.
Terma har indgået et strategisk banebrydende samarbejde med den amerikanske flymotorproducent Pratt & Whitney. Det skriver dagbladet Børsen i dag. Danske Terma skal dels levere kompositdele til motoren på det nye amerikanske kampfly F35 Joint Strike Fighter og dels har Terma opnået en godkendelse af Pratt & Whitney som leverandør af dele til motorer til civile fly. - Begge dele har stor strategisk og økonomisk betydning for Terma, fordi Pratt & Whitney og samarbejdspartneren Hamilton Sundstrand også er storleverandør af motordele til militære og civile fly, fortæller direktør for Aerostructures-divisionen i Terma, Finn Kolind Christensen, til avisen. Og bare på Joint Striker Fighter-aftalen er der stor økonomisk gevinst at hente for Terma. Der ligger et ordrepotentiale på 8-10 mia. kr. over de næste 30 år, afhængig af, hvor mange JSF-fly, der bliver solgt, oplyser Finn Kolind Christensen.