23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Plastindustrien sparker nyt liv i succesfuld kampagne

Kampen om de unge får nu plastindustrien til at lancere en ny rekrutteringsfilm. Filmen er nyeste skud i plastbranchens succesfulde elevkampagne, som allerede i år har fordoblet antallet af ansøgere til plastmageruddannelsen.

Med fordoblingen i ansøgertallet bryder plastuddannelsen fuldstændig trenden med faldende tilstrømning inden for faglærte industriuddannelser. Men trods den kraftige stigning er der stadig brug for flere elever i plastindustrien.

Derfor har 3F og brancheforeningen Plastindustrien igennem Plastindustriens Faglige Udvalg lanceret den nye rekrutteringsfilm i samarbejde med Den Jydske Haandværker-skole. Filmen er første skud på stammen for elevkampagnen i 2007.

- Vi har i plastindustrien et stort behov for faglærte plastmagere i fremtiden, hvor vi har et mål om i fremtiden at uddanne 150 elever om året. Det ambitiøse mål kræver endnu en fordobling af elevtallet fra de nuværende godt 80 elever. For plastmagere er simpelthen en vital del af dansk plastproduktion, siger direktør Peter Skov fra Plastindustrien i Danmark, brancheforeningen for danske plastvirksomheder.

Plastindustrien er en af Danmarks største brancher med 42 mia. kr. i omsætning og 35.000 ansatte.

Rekrutteringsfilmen er allerede nu lagt på hjemmesiden

http://www.blivplastmager.dk

Kilde: Plastindustrien

BREAKING
{{ article.headline }}
0.1