23948sdkhjf

Langsigtet plan giver bonus for GPV

GPV har i det forløbne år taget flere vigtige skridt. Med udgangspunkt i strategien Fit For the Future har koncernen effektiviseret forretningsprocesserne, og den langsigtede satsning på lønsomme segmenter og højteknologisk produktion begynder nu at give afkast.
GPV har i 2005/06 videreført strategien Fit For the Future og har opnået en forbedring af de økonomiske resultater. Kun etableringen af printkortfabrik i Kina har krævet flere omkostninger end forventet.

GPV differentierer sig i forhold til øvrige leverandører via sin brede og internationale kompetence- og produktportefølje, og det har givet en øget ordreindgang samt et større omfang af tilbudsgivning.

En flerårig betydelig satsning på at blive leverandør til forsvars-, rum- og luftfartsindustrien begynder også at give afkast.

Omsætningen i 2005/06 blev på 1 mia. kr. mod 938,1 mio. kr. i 2004/05, hvilket svarer til en stigning på 8 %.

Omsætningen inden for Mekanik-divisionen har været stigende, mens omsætningen inden for Elektronik-divisionen har været stort set uændret som følge af en planlagt tilpasning af porteføljen. Omsætningen inden for Printkort-divisionen viste et fald.

Årets resultat før skat blev på 22,1 mio. kr. mod 18,7 mio. kr. i 2004/05 – en stigning på 18 %.

2006/07 forventer GPV en omsætning i størrelsesordenen 1,0-1,1 mia. kr. og et resultat før skat på niveauet 30-35 mio. kr.

Målene i strategien Fit For the Future er uændrede.

Læs hele regnskabsrapporten på Københavns Fondsbørs; http://www.cse.dk

Kilde: Fondsbørsmeddelelse fra GPV. Københavns Fondsbørs.

Læs mere om: GPV
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093