Metal 2006: Hør Jørgen Vig Knudstorp om LEGOs turnaround og fremtid
LEGO er på rekordtid gået fra at være en virksomhed i dyb krise til en virksomhed på ret kurs. Hvad har LEGO gjort, og hvad skal der til for, at koncernen klarer sig fremover? Det vil LEGOs administrerende direktør Jørgen Vig Knudstorp fortælle mere om i dag tirsdag 2. maj på METAL 2006.
Hør Jørgen Vig Knudstorp om LEGOs turnaround og fremtid
I 2003 var et af dansk erhvervslivs absolutte flagskibe og mest kendte varemærker, LEGO, en virksomhed i krise.
Omsætningen var faldet med 30 pct., og i 2004 nåede underskuddet i LEGO koncernen godt 1,6 milliarder kroner. I dag er LEGO bragt på ret kurs, og underskuddet vendt til et overskud før skat på godt 700 millioner kroner. Det er atter blevet tid til at se fremad for LEGO.
Og det er netop, hvad LEGOs administrerende direktør Jørgen Vig Knudstorp gør på Skandinaviens førende fagmesse for metalindustrien - METAL 2006.
Den 2. maj klokken 16.30 vil der således på METAL 2006 være mulighed for at høre Jørgen Vig Knudstorp fortælle om, hvad der skal til, for at LEGO fremover kan klare sig i et faldende marked med mange udbydere. Det sker under overskriften: ”LEGO fra turnaround til transformation’’.
Jørgen Vig Knudstorp er uddannet cand. oecon og ph.d. og kom fra McKinsey og Co. til LEGO i 2001. Et halvt år senere stod han i spidsen for LEGO-koncernens strategiafdeling, og i november 2003 blev Jørgen Vig Knudstorp Senior Vice President og medlem af LEGOs øverste ledelsesteam, med ansvar for corporate affairs. I oktober 2004 blev han administrerende direktør for hele LEGO-koncernen.
Kilde: Metal 2006.