23948sdkhjf

Nye partnerskaber skulle profileres på Elmia

Hagens Fjedre brugte den svenske underleverandørmesse til at vise, at man er mere end blot fjederproducent.

Støvring-virksomheden er nemlig også agent, og det benyttede man netop Elmia Subcontractor til at understrege.

- Vi har for nylig indgået partnerskaber med to italienske virksomheder – den ene fremstiller gasfjedre og den anden værktøjsfjedre. For begge to har vi eksklusivitet i Skandinavien, og vi er meget åbne om, at vi ikke selv fremstiller varerne, forklarer Thomas Holm Sørensen, der er commercial manager hos Hagens Fjedre.

Baggrunden for at indlemme de to agenturer er blandt andet, at kunderne i stigende grad efterspørger pakkeløsninger.

- Vi følger lidt den udvikling der er. En fjeder er et produkt, der for nogen ikke har så stor betydning rent prismæssigt, men det har det rent kvalitetsmæssigt. Så at kvaliteten er i orden er noget, der får større og større betydning, og på det marked kan vi godt være med, siger Thomas Holm Sørensen.

Veteran på Elmia

Hagens Fjedre er fast inventar på Elmia Subcontractor og har efterhånden en lang forhistorie og et solidt marked i Sverige. Men der er stadig et uforløst potentiale, understreger Thomas Holm Sørensen.

- I Danmark svarer vores omsætning til, at hver dansker bruger 10 kr. på fjedre hos os, og det niveau er vi ikke på i Sverige endnu, siger han.

- Hvis vi kigger på vores kundebase, har vi en ret stor kundebase i Sverige i dag, men vi kunne sagtens udvikle sammen med de større. Det bliver nok sådan, at vi skal ind og stjæle lidt markedsandele fra de svenske leverandører. Vi er vokset 4-5 procent per år i Sverige de sidste par år, så det går den rigtige vej, forklarer Thomas Holm Sørensen.

Kunderne finder Hagens Fjedre blandt andet i forpaknings-, landbrugs- og maskinindustrierne, og netop derfor er Elmia Subcontractor et godt udstillingsvindue.

- Jeg har ikke været på andre messer, hvor man ser så mange fjederproducenter. Den position, vi har, modsvarer godt messens profil, og vi ser også nogle af vores egne kunder blandt udstillerne, slutter Thomas Holm Sørensen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.219