23948sdkhjf

Når servicen er i top

Service er nøgleordet hos Berg Industri Service. Uanset om der er tale om et ventilationsanlæg af hidtil usete dimensioner eller en teknisk gennemgang af et mindre anlæg, kan man forvente den samme gode service hos Herning-virksomheden.
Det er ellers ikke småting, medarbejderne hos Berg Industri Service har haft mellem hænderne det sidste års tid. Det er blot få måneder siden, at man lagde sidste hånd på ventilationsanlægget til verdens største overfladebehandlingsanlæg , som man installerede hos vindmølleunderleverandøren Hendricks Industries. Den prestigefulde opgave har dog ikke gjort, at man har mistet jordforbindelsen, og der har ingen problemer været med at holde fokus på virksomhedens andre kunder sidenhen. Det er nemlig de almindelige små og mellemstore opgaver, man skal leve af til daglig, og kæmpeopgaverne tager man gerne som en oplevelse, når de kommer.

- Det er jo ikke sikkert, at der kommer noget på størrelse med Hendricks-anlægget igen, så det er stadig opgaverne i almindelig størrelsesorden, der er vigtigst for os. Men med Hendricks har vi bevist, at vi magter de store opgaver, og at vi kan fungere som sparringspartner i projekteringsfasen, samt at vi har den nødvendige ekspertise med hensyn til de nationale og internationale regelsæt, der gælder for opbygning af procesanlæg, siger Benny Berg Larsen fra Berg Industri Service.

Nu er fokus tilbage på serviceopgaverne, der udgør ca. halvdelen af aktiviteterne hos Berg Industri Service. Den anden halvdel består af installation af nye anlæg samt ombygninger af allerede eksisterende anlæg.

- Halvdelen af vores opgaver er serviceopgaver, og det med service tager vi meget bogstaveligt. Service fra vores side består blandt andet i, at vi hjælper kunderne så hurtigt som muligt. God service er for os, at man kan få fat på os døgnet rundt. Det betyder, at man altid kan komme til os, hvis man har et akut problem. Vi har altid en mand på værkstedet, som vi kan sende ud, når et problem opstår, forklarer Benny Berg Larsen, og fortsætter:

- Hvis et filter fx brænder hos en kunde, vil der typisk kunne laves en nødreparation i løbet af 24-48 timer, og så er virksomheden oppe at køre igen. Og jeg vil endda sige, at det er sjældent, at det tager os 48 timer. For virksomheden drejer det sig jo om at få produktionen i gang igen, og her er vores reaktionsevne og fleksibilitet vigtig. Vi oplever tit, at vi er på stedet allerede sammen med brandvæsenet for at kunne vurdere skaderne. Og vi har altid de nødvendige reservedele på lager, eller har underleverandører hvor vi kan skaffe dem.

Netop derfor har Berg Industri Service ofte fået mange rosende ord med på vejen, både når det gælder nyinstallationerne, ombygning af eksisterende anlæg samt ikke mindst service-delen. Også da man løste opgaven for Hendricks, var det en tilfreds kunde, der kunne få overdraget anlægget 30. juni.

- Vi færdiggjorde hele vores del af opgaven på ca. fem måneder, og det i sig selv var faktisk lidt af en bedrift. Da vi afleverede projektet, fik vi da også et meget rosende prædikat med på vejen: ”Sjældent har man set en aflevering med så få mangelpunkter efter så hurtigt et byggeri”. Fra vores side vil vi så sige, at vi sjældent har været udsat for et team af håndværkere, der fungerede så godt – havde det ikke været tilfældet, var projektet ikke blevet til virkelighed på så kort tid, slutter Benny Berg Larsen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.265