23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maskinfabrikken Rival vil ind på det amerikanske marked

Til efteråret satser den midtjyske virksomhed på at åbne for salget af kalibratorer i USA.

Dermed håber Maskinfabrikken Rival at kunne føje endnu et vigtigt marked til de i forvejen 50 lande, der aftager virksomhedens kalibratorer. Kalibratoren blev opfundet tilbage i 1996 og bruges til optimering af produktionen i plastrørsindustrien. Totalt har Rival installeret mere end 1.000 kalibratorer verden over, og med indtagelsen af det amerikanske marked håber man, at det tal kan øges markant. Det skriver Børsen.

- Det amerikanske marked er svært at komme ind på, fordi der skal tydelige referencer til, før nogen vil give sig i kast med et nyt produkt. Vore kalibratorer har nu været i brug hos mange af de førende rørproducenter i Europa, Mellemøsten og Australien, og vi har fået yderst positive tilbagemeldinger fra kunderne. Så fra efteråret lancerer vi vort produkt i USA, udtaler Henrik Holvad, administrerende direktør for Maskinfabrikken Rival, til Børsen.

For øjeblikket er det specielt i Australien, at Rival hitter. Tidligere var Mellemøsten et stort marked for den danske maskinfabrik, men Muhammedkrisen satte en brat stopper for salget i blandt andet Iran, og først nu er der atter ved at komme gang i det mellemøstlige marked igen. Kalibratorerne udgør ca. en tredjedel af omsætningen hos Rival, mens resten hentes på underleverancer og kontraktsalg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.187|instance-web04