Svejsesamarbejde rammer plet
Både Kemppi og KJV har store forventninger til den fælles fremtid som partnere på salg af svejseudstyr.
Det er årsagen til, at den finske producent af svejseudstyr og den danske teknik-leverandør er gået sammen om en aftale, der betyder, at KJV bliver Kemppis eneste landsdækkende Premium Partner. Sådan lyder det samstemmende fra Kemppis danske salgschef Kenneth Pedersen og Jesper Noesgaard fra KJV.
- Vi har haft dialog med KJV i flere år, og vi laver aftalen nu, hvor KJV er gået dybere ind i svejs. Det er det rigtige tidspunkt, siger Kenneth Pedersen, der henviser til, at KJV har den viden om svejsning, der berettiger til et Premium Partnerskab med Kemppi.
En Premium Partner betyder, at salgsenheden fokuserer på svejs, og der bygges viden op om teknikken og løsningerne fra Kemppi.
- Vi kigger hele tiden på, hvordan vi kan optimere vores forhandlernet, og der passer KJV godt ind. Samtidig dækker KJV et geografisk område, hvor vi er mindre stærke, siger Kenneth Pedersen, der ikke vil sætte tal på salgsforventningerne til det nye partnerskab.
- Men jeg forventer helt klart, at vi forbedrer vores netværk, så vi kommer til at stå stærkere, siger han.
KJV: Kemppi passer godt
Hos KJV slår Jesper Noesgaard fast, at Kemppi er en partner, der passer rigtig godt ind. Kemppi kommer til at erstatte Esab i produktkataloget.
- Vi manglede et stærkt brand, og Kemppi er et kendt og rigtig godt maskinmærke, siger Jesper Noesgaard, som ser store fordele i Kemppis koncept omkring service.
- Kemppis netværk adskiller sig lidt fra andres ved, at Kemppi kører med eksterne servicemedarbejdere. Det passer rigtig godt ind hos os i KJV. Det giver en klarhed om, hvem der gør hvad, siger Jesper Noesgaard.
Samarbejdet blev indledt 1. februar