Stålgrossist sponserer fødevare-konkurrence
Damstahl sponserer igen talentkonkurrencen FoodTech Challenge på FoodTech-messen til november i Herning.
Et proteinprodukt med indbygget vandrensning løb med sejren sidst, der blev holdt FoodTech Challenge. Det var i 2014, og produktet blev udviklet af et hold studerende med udgangspunkt i en case fra virksomheden Dupont.
Til november fordobles successen, når FoodTech igen samler fødevarebranchen til teknologimesse i MCH Messecenter Herning.
På kryds og på tværs
FoodTech Challenge tager udgangspunkt i virksomhedscases, som løses af studerende på tværs af uddannelsesinstitutionerne. Konkurrencen skaber dermed grobund for øget samarbejde mellem virksomheder og forsknings- samt uddannelsesinstitutioner. Det er netop det, der tiltrækker Damstahl som sponsor.
- Gennem FoodTech Challenge kan vi bidrage til, at unge studerende får stimuleret deres interesse ikke kun for deres studier, men også for hele levnedsmiddelbranchen, der byder både på mange spændende jobs og udviklingsmuligheder. På den måde er FoodTech Challenge med til at styrke dansk fødevareeksport, som er en hjørnesten i dansk økonomi og samtidig i dansk beskæftigelse, siger administrerende direktør i Damstahl, Mikael Sthaalros.
17 ud af 25 fik et job
Første gang FoodTech Challenge blev afholdt var i 2014. Dengang søgte 841 studerende, og der deltog 25 udvalgte fra ni forskellige lande. 17 af de 25 fik efterfølgende job ved en af de fem virksomheder, som havde en case. Ved FoodTech 2016 bliver konkurrencen dobbelt så stor med deltagelse af 50 studerende. Deltagerne ansøger om at være med og sættes efter udvælgelsen sammen i hold á fem studerende.