23948sdkhjf

KJV vokser i ”sundt” marked

Salget af kerneprodukterne vokser hos grossisten, hvor indtjeningen var status quo i det nyeste regnskab.
I forrige regnskabsår tog grossisten KJV et ordentligt spring i indtjeningen. Det spritnye regnskab fra Odense-virksomheden holder det høje niveau, hvilket betyder, at resultat før skat blev forbedret med små 18.000 kr. til godt 21,3 mio. kr.

- Vi oplever, at industrien har været inde i en moderat stigning. Vi oplevede et sundt forår, en opbremsning i forbindelse med en sommer, der trak ud, og efterfølgende kom der fint gang i salget igen i fjerde kvartal, siger administrerende direktør Henrik Løftgaard, der sammen med Kristian Løftgaard udgør direktionen hos KJV.

Direktøren betegner markedsudviklingen som sund for grossistleddet.

- Virksomhederne bevæger sig mere roligt og er ikke så risikobetonede. Derfor bliver stigninger og fald mere moderate. Det er en sund udvikling hos os, fordi vi ikke skal skalere voldsomt op og ned hele tiden, siger direktøren.

Stærkere 2016
Den stigende aktivitet efter sommerferien er fulgt med ind i det nye regnskabsår. Og direktøren mærker en pæn medgang i de forskellige produktgrupper.

- En af dem er svejs. Men det er stadig et nyt tiltag og derfor et langt træk. De skærende værktøjer fylder meget hos os, og her oplever vi en moderat fremgang, siger Henrik Løftgaard.

Grossisten har i de seneste år investeret markant i at udvikle og automatisere lageret. Disse investeringer er ved at være overstået og sammen med en stigende aktivitet i 2016, er KJV optimistiske for det kommende regnskabsår.

- Når man sammenligner med Sverige og Tyskland, og man kigger på væksten for fjerde kvartal og ind i 2016, så har vi en forventning om, at aktiviteten er stigende, fortæller Henrik Løftgaard.

E-handel udvikler sig hurtigt
Siden 2008 er KJV's lager blevet fordoblet i størrelse. Det er en konsekvens af, at kundernes lager er flyttet et skridt tilbage i forsyningskæden og ind hos grossisten. Virksomheden skal derfor have flere og flere produkter på lager. Udviklingen gør også, at der er stigende krav til leveringen.

- Forbrugsvarer skal kunne leveres fra dag til dag. Hvis man ikke kan levere fra dag til dag, så skal man ikke gøre sig de store forventninger om at levere. Vores kunder har en klar forventning om, at varen kommer næste morgen, hvis man ligger ordren klokken 16, fortæller Henrik Løftgaard.

Derfor har KJV fokus på optimere virksomheden internt og automatisere. Investeringerne er dog ved at være færdige nu.

- Vi arbejder meget med, hvilke informationer, der hele tiden skal være tilgængelige over for kunderne. Og hvordan de finder vores varer. Her kommer vi til at lancere nogle nye ting her i det nye år, uddyber Henrik Løftgaard.

Direktøren fortæller, at det er en betragtelig del af ordremassen, som bliver lagt via nettet.
Læs mere om: KJV
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094