23948sdkhjf

Produktnyhed: Sandvik Coromant it-system forbedrer kundebetjeningen

En ny proces har gjort det muligt for Bendéns, en svensk forhandler af Sandvik Coromant-værktøj, at forbedre sit cash flow og forsyningskæden ud til kunderne så meget, at der er opnået næsten 100 % forsyningssikkerhed for kunderne.
Bendéns i Gøteborg har forbedret kvaliteten og effektiviteten i sin forsyningslogistik ved hjælp af Global Tooling Business to Business platform leveret af Sandvik Coromant; Bendéns kan nu fakturere sine kunder tre til fem dage tidligere end det var muligt, før systemet blev taget i brug, hvilket naturligvis har givet en væsentlig forbedring af virksomhedens cash flow.

Systemet har forbedret leveringssikkerheden i kraft af en automatisk udveksling af originale dokumenter, der overflødiggør indtastning, og frigør personalet for unødvendigt, administrativt arbejde, som det tidligere var nødvendigt for hver enkelt slutkundeordre, da der ikke er nogen grund til at dobbelttjekke produktinformation.

- Vi har meget større tillid til forsyningslogistikken, takket være denne B2B/EDI-løsning, og vi kan opnå en næsten 100 % forsyningssikkerhed til vores slutkunder, samtidig med at vi ofrer mindre opmærksomhed på hver enkelt ordre og fremrykker betalingerne. Det har forbedret vores forretning, og vi er meget tilfredse med resultatet, siger Allan Svendsen, administrerende direktør for Bendéns AB.

Bendéns personale kan nu bruge mere tid på en højnelse af kundeservicen og en forøgelse af salgsværdien, samtidig med at betalinger også modtages tidligere. Sandvik Coromant har fordel af den hurtige, mere effektive og præcise udveksling af ordrer, følgesedler og ordrerespons.

- Kunder og forhandlere behøver kun et enkelt it-system til at sende og modtage elektroniske forretningstransaktioner. Denne udvidede EDI-løsning understøtter vores markeder via web´en. Kunder eller forhandlere kan modtage følgesedler og ordrer hurtigere, hvilket reducerer transaktionsomkostninger for dem og for os; det betyder, at begge sparer tid og penge, siger Shabir Chagan, Sandvik Coromants IT Business Support-Manager.

De processer, der forbedres med denne løsning er slutkundeordrer, forhandlerordrer, ordrebekræftelser, shipping-/transportinformation og fakturering.

Den nye Global Tooling B2B Platform er et EDI-system, der gør brug af web´en og frit tilgængelige platforme, som pc´er, i stedet for specielle computere, til at opnå adgang til EDI-dokumenter. Forhandlerne behøver et meget enklere IT-system end tidligere til at sende og modtage elektroniske forretningstransaktioner.

Kilde: Sandvik Coromant

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

1.187