De seneste trends indenfor global kommunikation kom øverst på dagsordenen, da Grundfos 8. og 9. november afholdte en virtuel konference for næsten 300 af koncernens ansatte under navnet Grundfos Virtuel Brand Convention. Hele seancen foregik i cyberspace, altså via internettet, dermed undgik de mange medarbejdere fra alle dele af verden at belaste miljø eller rejsebudget.
Innovativ udvikling og erfaringsudvekslingDet er blandt andet den seneste IT-teknologi, der nu giver endnu bedre muligheder for at udveksle erfaring og viden på tværs af grænser, selvom deltagerne fysisk vil befinde sig langt fra hinanden.
Direktør for Corporate Branding i Grundfos, Kim Klastrup, peger også på den store fordel, at den virtuelle konference når meget længere ud i organisationen end en traditionel konference.
- Det virtuelle format eliminerer simpelt hen en masse logistikmæssige forhindringer. Det sparer ikke bare tid og penge på rejser; det betyder også, at konferencen kan have langt flere deltagere. Samtidig kan langt flere også komme til orde – og i og med at tilkendegivelserne gemmes og opsamles, opnås også en langt mere effektiv og vedvarende vidensdeling, forklarer Kim Klastrup.
Temaet for årets virtuelle konference var at øge kendskabet til Grundfos og koncernens mange kompetencer.
Se Grundfos' profil på Metal Supply
.
