23948sdkhjf

Forskellen ligger i servicekonceptet

Med udsigt til Lillebæltsbroen ligger Sonnimax’ nye domicil på Nyvang 3 i Middelfart kun en bagatelagtig køretur fra motorvejen, og dermed er virksomheden kommet et geografisk skridt tættere på kunderne.
På salgs- og servicesiden er der dog ikke ændret noget – for virksomheden er stadig leverandør af blæse- og slyngrenseanlæg af allerhøjeste kvalitet, og der er heller ikke lavet om på det omfattende servicekoncept, man tilbyder kunderne.

Siden 1969, hvor Søren Max Nielsen grundlagde virksomheden, har omfattende know-how, kvalitet og service nemlig være hjørnestenene i Middelfart-virksomheden, og det er hovedårsagen til, at kunderne holder fast i Sonnimax som leverandør og grunden til, at nye kunder kommer til.

- Det har været et godt år for Sonnimax med mange spændende anlægsopgaver. Og der har været flere komplicerede anlæg imellem. Vi har haft travlt, og der har været rift om os, konstaterer direktør Erik Pandrup, der har drevet Sonnimax videre siden 2005 efter hans far Søren Max Nielsen.

Løsninger skræddersys
Erik og resten af det rutinerede personale hos Sonnimax har ikke noget imod, at opgaverne er udfordrende - tværtimod, for de arbejder alligevel ud fra filosofien om, at kunderne ønsker meget mere end en standardmaskine, når de handler med den fynske virksomhed.

- Vores force er, at vi kan levere anlæg, der passer til den enkelte virksomhed eller fabrik. Men udover blot at levere anlæggene er vores speciale vores servicering af kunderne og de færdige anlæg. Og det er uanset, om det er et anlæg, der er købt hos os eller ej. Vi har 24 timers tilkaldevagt, så man altid kan få fat på en af vores teknikere. Og det er selvfølgelig ud fra den betragtning, at det er dyrt at have maskiner, der står stille. Der kan man ikke vente flere dage på en tekniker, forklarer Erik Pandrup, der ikke er i tvivl om, at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet:
- Vi sælger ikke discountløsninger. Kvaliteten er det vigtigste. For vi er overbeviste om, at kvalitet og økonomi hænger sammen i sidste ende.

Få en laboratorietest
Derfor forhandler virksomheden nogle af markedets mest anerkendte blæse- og slyngrensningsanlæg af primært tysk, italiensk, hollandsk og belgisk fabrikat. Desuden lagerfører Sonnimax også Danmarks største udvalg af blæsemidler og reservedele til slyngrensningsanlæg.

- I øvrigt har vi Danmarks eneste ”blæsemiddellaboratorium”, som vi bruger til at analysere prøver af blæsemidler. Det gør vi for at kunne finde den helt rigtige sammensætning til brug på givne emner hos kunderne, lyder det fra Erik Pandrup.

Uddanner operatørerne
En anden del af Sonnimax’ servicekoncept drejer sig om at sikre, at kunderne får det optimale ud af maskinerne, derfor er kursusfaciliteterne også prioriteret højt i det nye domicil på Nyvang.

- Vi lægger stor vægt på vedligeholdelsesopgaverne, på service og på rådgivning. Men derudover ser vi det også som vores opgave at afholde kurser for de folk, der skal betjene anlæggene. Hvis virksomheden har mange operatører, der skal oplæres, holder vi gerne kurset ude på virksomheden, men vi kan have op til 50 personer hos os selv.

- En anden mulighed er, at vi samler operatørerne fra forskellige virksomheder, for hvem det ellers ikke kan betale sig selv at lægge hus til. Det vil sige, at der på kurset er repræsentanter fra vidt omkring – både geografisk men også branchemæssigt – og det giver en meget positiv effekt, slutter Erik Pandrup.

Læs mere om Sonnimax på www.sonnimax.dk
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078