23948sdkhjf

Ny færge skal gøre overfarten mere grøn

OSK-ShipTech har fået til opgave at designe en ny færge, der kan lastes fra skibssiden i stedet for stævnen eller agterstavnen.
Det skal være hurtigere at køre gods ind og ud af færger, så der kan spares på tiden i havnen. Det er opdraget for OSK-ShipTech, der står bag et af 14 projekter under det såkaldte Blue InnoShip, der vil bruge 117 mio. kr. på at skabe nye, grønne løsninger til skibsfarten. Det skriver Jyllands-Posten.

Projektet har fået arbejdstitlen Trailercat. Hele projektet går ud på at åbne skibet i siden i stedet for i stævnen eller agterstavnen. Den hurtigere lastning og lodsning skal give kortere havnetider. Selv om direktør for OSK-ShipTech, Anders Ørgård Hansen, ikke forventer at kunne afsætte flere tusinde færger, mener han alligevel, at projektet er vigtigt for Århus-virksomheden.

- Et er, at vi kommer på landkortet i forhold til at være nytænkende. Hvert andet år kommer vi med nye idéer og nye måder at gøre tingene på, og det vil vi gerne fortælle omverdenen. Derudover håber vi, at vi med det nye projekt kan være med til at sætte nye og højere standarder rundt om i verden, siger han til Jyllands-Posten.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.437