23948sdkhjf

Global satsning giver bonus hos DBI Plastics Group

Den vestsjællandske produktionsvirksomhed mærker for alvor effekten af en global strategisk satsning og har siden andet kvartal 2013 haft en vækst på 15 procent.
Virksomheden har især kapret markedsandele på de amerikanske og asiatiske markeder, hvor der er arbejdet målrettet med at skabe synergi i globale partnerskaber. Også i Europa, hvor blandt andet BMW, VW, Fiat og Daimler er samarbejdspartnere, er væksten sat ind.

- Opsvinget startede for vores vedkommende sidste år, og vi har siden starten af 2013 ansat over 20 medarbejdere. Under krisen gennemførte vi en offensiv go-to-market strategi og udviklede et ambitiøst investeringsprogram med udvidelse af produktionskapacitet og ansættelse af fag-specialister med spidskompetencer inden for vores felt. Man kan sige, at vi tog forskud på glæderne og brugte de stille år på at udvikle, investere og mande op, siger administrerende direktør Hans Hellstrøm Henningsen.

Nye domiciler i USA og Kina
Vækst uden for Europa er en del af en femårig plan med et mål om, at 30 procent af væksten skal stamme fra USA og Asien.

På begge kontinenter opererer DBI nu fra egne domiciler, og hovedsædet i USA er flyttet til Michigan, hvor aktiviteterne nu også omfatter Mexico. I Asien er aktiviteterne fortsat styret fra Shanghai. På det europæiske marked har DBI udvidet med nye distributionscentre i både Tyskland og Frankrig, der sammen med centeret i Polen nu udgør platformen for det europæiske distributionsnetværk.

- DBI er en niche-virksomhed, og vi er helt afhængige af spidskompetencer på alle niveauer. Vi har derfor ansat både ingeniører og fag-specialister inden for produktion og salg, og ikke mindst ansat flere lærlinge, der kan se frem til en uddannelse med både faglige og menneskelige udfordringer. Vi er en ambitiøs virksomhed, der ikke er bange for at tage fat og blive udfordret, og det smitter af på medarbejderne. Selv om vi globalt set er en lille spiller, så leger vi med de store i hele verden, og det skaber en vis stolthed og kampånd, fortæller Hans Henningsen.

Fokus på vækst
DBI har netop afleveret regnskabet for 2013, og selv om væksten siden maj er steget med 15 procent - og fortsat stiger måned for måned - endte året med en vækst på knap 8 procent til 128,5 mio. kr.

På bundlinjen blev det til et overskud før skat på 7,6 mio. kr., hvilket var 14 procent lavere end i 2012.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093