23948sdkhjf

Styrk din produktudvikling på HI

En vandring ad Innovation Track på HI 2013 inspirerer og guider iværksættere, virksomheder og opfindere videre til næste fase.
For mange iværksættere, virksomheder og opfindere er rejsen fra idé og udvikling til produktion og kommercialisering en rejse ad ukendte veje - men på HI 2013 bliver vejen nemmere at finde og følge. På Nordens største industrimesse er der i år indrettet et Innovation Track, hvor iværksættere, virksomheder og opfindere kan få sparring og ryddet sten af vejen med hjælp fra den ypperste fagkundskab.

- Innovation Track er en inspiration, som skal bibringe viden, guide og lede videre mod det næste skridt i udviklingsprocessen, siger Jakob Lykke Bjerre, chefkonsulent ved Idé & Vækst under Teknologisk Institut, som har taget initiativ til Innovation Track.

- Der er en jungle af muligheder, blindgyder og faldgruber, som en iværksætter, virksomhed eller opfinder kan forvilde sig i. Vi vil hjælpe på vej ved at skabe en sti gennem junglen, så næste fase i virksomhedens, ideens eller produktets udvikling bliver tydeligere, siger han.

Mulighed for sparring
Innovation Track er et messeområde, hvor man kan vandre gennem fagkundskab, som er tilpasset lige netop det stadie, en idé, et produkt eller en virksomhed er nået til i udviklingsprocessen. Man kan møde eksperter i markedsudvikling og idéudvikling i begyndelsen; design- og materiale-specialister midtvejs og finansierings- og forskningseksperter mod slutningen – blandt mange andre. Alle sammen er nonprofit og til for at give gode råd.

- Det er en unik mulighed for at få vidensdeling og sparring. Det er et afklarende og udviklende forløb, hvor man får adgang til forskere og specialister, som mange ellers ikke har til rådighed i hverdagen. Og der er ikke en sælger i syne – det er kun hjælp og råd, vejledning og inspiration med henblik på at styrke udviklingsprocesserne, pointerer Jakob Lykke Bjerre.

- Hvert år får vi cirka 1.300 henvendelser med idéer. Alle kan bruge vejledning for at blive blandt de 10-15 henvendelser, der bliver til noget, afslutter Jakob Lykke Bjerre, chefkonsulent ved Idé & Vækst under Teknologisk Institut.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078