23948sdkhjf

Vestas tager kampen op mod vindmølle-modstandere

Vestas lancerer nu en ”act on facts”-kampagne, der skal mane fordomme om vindmøller i jorden.
Den danske vindmølleproducent er træt af anti-vind grupper, der baserer deres modstand på usandheder og myter. Derfor lancerer Vestas nu en global kampagne, der skal tale vindmølleproducenternes sag.

- Vindindustrien angribes af medie-habile og politisk influerede modstandere, som tit viser en fræk tilsidesættelse af faktuelle informationer. ”Act on facts”-kampagnen er vores måde at slå tilbage, siger senior vice president hos Vestas, Morten Albæk.

Første fase af kampagnen skydes i gang i denne uge i Australien med en paneldebat på University og Melbourne, hvor Vestas vil diskutere anti-vind-gruppernes taktik, og hvad vindindustrien kan gøre ved det.

Her vil Morten Albæk sammen med eksperter inden for klima, sundhed og regional udvikling samtidig præsentere kampagnen og en hjemmeside, der skal give skyts til at modstå de skræmmekampagner, Vestas mener, modstanderne fører.

- Det er vigtig at skelne mellem ægte, lokale bekymringer og de stadig mere professionelle anti-vind aktivister, hvis strategi synes at være designet til at forvirre og oppiske debatten. ”Act on facts” er et frygtløst slag for at imødegå denne strategi, siger Morten Albæk.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.266