23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Grimt af logistiske årsager...

Der været en livlig debat om de mange virksomhedsdomiciler langs E45 og specielt området ved Hedensted har været i fokus. Er domicilerne pæne, grimme, arkitektonisk velfungerende eller bare ligegyldige – holdningerne er mange…

Men hvad er i grunden baggrunden for, at mange virksomheder vælger at placere deres domicil tæt ved E45?

Ofte høres svaret ”…af logistiske årsager…” og dermed forstået: Vi skal spare tid for både vores medarbejdere og de, som transporterer gods til/fra vores virksomhed, og dermed i sidste ende spare penge for vores virksomhed og kunder. Og der kan jo være noget om, at man kan spare omkring fem minutter hver vej ved at komme til en virksomhed tæt op ad E45 frem for at køre få kilometer ekstra og komme til et smukt beliggende domicil f.eks. på toppen af Danmark i det idylliske midtjyske søhøjland.

Men er ”af logistiske årsager” et godt argument, og hvad mister man som virksomhed ved at foretage prioriteringer med dette udgangspunkt? Bør man tage andre briller på end ”pris-brillen”?

Motivationen forsvinder
Det kan på ingen måde være motiverende dagligt til den ene side at have udsigt til tusindvis af biler, som haster forbi på motorvejen, og til den anden en bygning som til forveksling ligner den, man selv bor i og som oftest er grå og kedelig.
Flere har glemt at tage højde for alle de fordele, der er ved at flytte domicilet væk fra E45 og til mere motiverende omgivelser. Gør man det, får ”de logistiske årsager” ikke den store betydning!

Hvorfor mon mange af de ”dyre drenge” som advokater, revisorer m.v. vælger at placere deres domiciler på havnefronten eller med udsigt til skoven? Det må være både for at sende positive signaler til kunder og samarbejdspartnere og for at kunne tiltrække og motivere de rigtige medarbejdere.

Det kan vi lære noget af i dansk industri, hvor vi dagligt kæmper hårdt for at kunne overleve. En vigtig øvelse i den forbindelse er, at vi udnytter alle de fordele, vi har i forhold til eksempelvis industrien i Asien og Østeuropa.

Skal vi overleve, har vi brug for de dygtigste medarbejdere, som kan tænke selvstændigt og tage ansvar. Medarbejdere som er fleksible og har stor forståelse for kundernes forretning og behov.

Hos RIVAL har vi derfor valgt af menneskelige årsager at placere vores virksomhed i smukke omgivelser til stor glæde og motivation for både medarbejdere, kunder og de chauffører, som kommer til vores virksomhed med gods.

Det behøver ikke koste ekstra
Vi kender styrken ved at have de ”rigtige” medarbejdere, som både har krav på- og brug for den motivation og øgede arbejdsglæde, som det giver at arbejde på en virksomhed i smukke omgivelser, og hvor det både kan lugte af sol & sommer og gylle i én skøn forening.

Gevinsten ved at prioritere de menneskelige årsager frem for primært de logistiske årsager vil være store for dansk industri, hvilket vi allerede oplever i stort omfang på RIVAL. Her nyder både medarbejdere, kunder og chauffører (som ellers kun ser motorvejen og rastepladser) godt af de motiverende, smukke omgivelser. Og det uden det koster ekstra på prisen hos os!

RIVAL A/S
Svejstrupvej 23-25
8660 Skanderborg
Skanderborg Kommune
Danmark
CVR nummer: DK46293819

Kontaktperson

Henrik Holvad
Adm. direktør
+45 87885580 hh@rival.dk

Send til en kollega

0.047