23948sdkhjf

Aage Østergaard og Scan Press fusionerer

I 2005 overtog Aage Østergaard A/S ejerskabet i Scan Press – nu bliver de to selskaber officielt til ét. Opdateret 12.53.
Samtidig benytter Aage Østergaard anledningen til selv at foretage en navneændring. I fremtiden vil man nemlig markedsføre hele koncernen under navnet AAO Steel.

”AAO Steel” er den nye, overordnede og fælles identitet for Aage Østergaard A/S koncernen - den er en internationalisering og modernisering markedsførings- og salgsmæssigt. I mange år har det været vanskeligt for omverdenen at identificere de enkelte virksomheder, fordi de alle har benyttet eget navn og logo. Den nye fælles identitet skal således medvirke til at samle koncernen i omverdenens bevidsthed.

Scan Press a/s er med virkning fra 1. oktober 2011 ophørt som datterselskab efter en fusion med Aage Østergaard A/S. De to selskaber er ”smeltet sammen” administrativt - og fælles identitet for begge er herefter ”AAO Steel”. Fusionen er godkendt af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Tidligere var Scan Press a/s et 100 % ejet datterselskab. Fusionen skal skabe synergi på produktion, indkøb og edb, og i administrationen generelt, fordi de to tidligere selskaber nu har én, fælles administration.

Brdr. Madsen Maskinteknik A/S og EJ Værktøj A/S, begge ejet 60 %, fortsætter i koncernen og integreres i den nye, overordnede koncern-identitet - i den nye identitet.

HR-arbejde opprioriteres
Men også på de interne linjer bliver der tale om ændringer for den østjyske underleverandør.

- Vi arbejder målrettet på at opnå top performance som international virksomhed, så vi kan tjene flere penge til at udvikle virksomheden. Vi er fondsejet, og kan derfor planlægge langsigtet uden hensyntagen til et aktiemarked. Vi skal geninvestere al vor indtjening i virksomheden, og hidtil er geninvesteringen sket i maskinparken, der er topmoderne og med betydelig kapacitet. Nu sætter vi fokus på HR-området, idet medarbejderne er vor vigtigste ressource, siger Jørn Krogager, administrerende direktør gennem de seneste otte måneder.

Da han tiltrådte, ansatte han således en HR-chef i virksomheden før en produktionschef. Et signal om nye tider i virksomheden. Sonja Stockholm er HR-chef, og siden tiltrædelsen for fire måneder siden har hun været ansvarlig for et meget stort skift mentalt på alle niveauer i organisationen.

- Vi arbejder med en langsigtet forandringsproces, hvor vi fx ikke mere bare uddeler ”jobkort” til medarbejderne om, hvad de skal arbejde med. Vi kan nu se, at medarbejderne har ”flyttet” sig - og det dokumenterer, at der i en årrække har været et latent behov for udvikling, siger hun.

Positiv stemning og meget energi
-Vi ønsker, at den enkelte medarbejder føler det vigtigt og rigtigt at bidrage til vor strategi. Det er vigtigt, at medarbejderne forstår, at de selv er en vigtig brik i virksomheden, og at vore kunder er vigtige for os alle sammen hver eneste arbejdsdag. Det handler i bund og grund om kvalitet. Og vi er overbeviste om, at vi kan nå meget langt via målrettet HR-indsats med blandt andet MUS-samtaler og en plan for efteruddannelse. Vi oplever en positiv stemning og meget energi blandt medarbejderne, siger Sonja Stockholm.

Hun understreger, at hvis blot hver medarbejder via arbejdsglæde og motivation bidrager ekstra 10 %, giver det både en bedre arbejdsplads - og en højere levering. Administrerende direktør Jørn Krogager supplerer:

- Vi er leverandør ind i et Lean-flow hos vore kunder, som typisk har Full Lean implementerede processer. Også derfor er vi overbevist om, at øget intern uddannelse, hvor vi ”flytter” vore medarbejdere, bidrager til øget konkurrencekraft. Og som underleverandør kan vore komponenter medvirke til at styrke vore kunders konkurrencekraft. HR-indsatsen har vi altså valgt at prioritere meget højt i den igangværende forandringsproces. Vi vil simpelthen være kendt som ”Best in Class” virksomhed indenfor vort område - globalt.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11