23948sdkhjf

Lego styrker ledelsen

Lego Koncernen har ansat to nye medlemmer af ledelsen, til erstatning for CMO Mads Nipper, der forlod virksomheden tidligere på året.
Den 1. januar 2015 tiltræder Loren I. Shuster jobbet som Executive Vice President og Chief Commercial Officer (CCO), mens Julia Goldin tiltræder som Executive Vice President og Chief Marketing Officer (CMO).

Loren I. Shuster er 44 år og har en MBA og Master i organisationspsykologi fra INSEAD. Han kommer fra en stilling hos Google som Managing Director for Brand Solutions i Asien og Stillehavsområdet. Loren I. Shuster var, før han startede hos Google i 2011, ansat hos Nokia i 10 år, hvor han arbejdede i hele Asien og Afrika, inden han påtog sig en global marketingrolle som SVP ‘Go-to-Market’ i Helsinki.

Julia Goldin er 45 år og har en MBA fra University of Chicago. Forud for tiltrædelsen i Lego Koncernen var hun Global CMO for Revlon, og hun har tidligere arbejdet og boet i Europa, Asien og USA, hvor hun har haft flere lederstillinger inden for global og regional marketing for The Coca-Cola Company.

- Vi har store ambitioner om at globalisere, videreudvikle og forny Lego-legen. Da vi skulle finde en ny CMO, stod det klart for os, at det ville være en fordel at opdele rollen i to i forhold til vores nuværende strategiske prioriteringer. Vores nye teammedlemmer er godt klædt på til at supplere vores nuværende stærke Corporate Management, og jeg er sikker på, at de vil bidrage med vigtige erfaringer, som kan hjælpe os med at nå vores ambitiøse strategiske mål inden for globalisering og digitalisering, siger administrerende direktør Jørgen Vig Knudstorp siger om udnævnelserne.

Den nye CMO og CCO bliver begge medlemmer af Lego Koncernens Management Board.
Læs mere om: Lego
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.159