23948sdkhjf
Del siden
Annonce

Vil du have medarbejdere, der yder deres bedste?

Ja, hvem vil ikke det. Her kan du læse lidt om, hvad der skal til.

LO har for nyligt foretaget en undersøgelse, der viser, at det psykiske arbejdsmiljø spiller en yderst central rolle blandt medarbejderne, når det handler om at trives på arbejdspladsen.
Et udpluk af tallene viser, at hele 58 % peger på ”mere tillid mellem ledelse og medarbejdere” som det vigtigste parameter for at skabe trivsel på arbejdspladsen. Og hele 40 % peger på et ”bedre psykisk arbejdsmiljø” som den væsentligste kilde.

Som undersøgelsen viser, er det psykiske arbejdsmiljø et område, der kan være farligt at glemme, hvis man vil give sin virksomhed de bedste muligheder for at klare sig godt, udvikle sig og dermed tjene penge. For trives vi ikke på vores arbejdsplads, er vi naturligvis heller ikke i stand til at yde et ordentligt stykke arbejde. Vi bliver ligeglade, umotiverede, kede af det og ineffektive.

”Vi tør slet ikke lade være”
Sådan siger Helge Rudbeck, der er indkøber og arbejdsmiljøansvarlig på Sønderborg Værktøjsfabrik, om årsagen til, at de ca. 1 gang om året i de seneste 4 år har fået foretaget en trivselsundersøgelse blandt medarbejderne – endda på trods af, at ledelsen hele tiden har haft en fornemmelse af, at medarbejderne havde det godt. ”Medarbejdernes trivsel er alfa og omega for virksomhedens drift, og vi er overbeviste om, at vi på sigt ville kunne se det på bundlinjen, hvis vores medarbejdere begynder at mistrives. Men på det tidspunkt er det jo for sent, og det vil blive vanskeligt at genoprette. Vi vil derfor meget hellere være på forkant og hele tiden følge med i, om medarbejderne har det godt og tage fat i eventuelle små problemer, før de hober sig op og bliver til store problemer, uddyber Helge”.
Resultaterne af de hidtidige trivselsundersøgelser på Sønderborg Værktøjsfabrik har da også vist sig at være meget positive som forventet. Alligevel har ledelsen valgt at gøre trivselsundersøgelse til et tilbagevendende tiltag, og inden længe igangsættes der endnu en undersøgelse.

Udtalelser fra Sønderborg Værktøjsfabrik
”Omgangstonen er blevet betydelig bedre af trivselsundersøgelserne. Ikke fordi, at den var dårlig, men i kraft af, at vi har drøftet emnet, er tonen bare blevet bedre og mere hensynsfuld. Også fordi vi nu kender hinanden bedre, og ved, hvilken omgangstone og hvilke bemærkninger den enkelte kan acceptere”.

”Hele stemningen er blevet bedre efter hver trivselsundersøgelse. Jeg tror, det er fordi, vi får løsnet op for nogen ting og får lyst til at gøre det bedste for hinanden”.

”Jeg har meget nemmere ved at gå til ledelsen nu, da jeg ved, at de lytter og er interesserede i, hvordan jeg har det”.

”Sygefraværet er meget lavt her på Sønderborg Værktøjsfabrik”.


Skab trivsel og vækst
Mener du trivslen i din virksomhed kunne være bedre, eller vil du bare være på forkant med eventuelle problemer, der kan have store konsekvenser for virksomheden. En trivselsundersøgelse er en oplagt løsning, og hos Avidenz har vi eksperter på området til at gennemføre trivselsundersøgelserne. Vi hjælper naturligvis gerne din virksomhed.
Kontakt Helle Rømer på mobil 29 36 90 69 eller på mail hr@avidenz.dk for at høre nærmere.

Du kan også læse mere om vores trivselsundersøgelser her.

Avidenz A/S
Magnoliavej 6
5250 Odense SV
Odense Kommune
Danmark
CVR nummer: DK28124341
P nummer: 1010835425

Kontaktperson

KML
Kristina Munch Larsen
Kommunikations- og marketingmedarbejder
kml@avidenz.dk

Send til en kollega

0.046