23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 243-596530
Offentliggjort
17.12.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
17.01.2020 Kl. 10:00

Addresse
https://permalink.mercell.com/118222196.aspx

Udbyder

Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug

Vindere

Valgt leverandør

(05.05.2020)
BioBag Zenzo A/S
Frydenborgvej 27 D
3400 Hillerød

Indkøb af bioposer til Københavns Kommune


Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:


Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune, Teknik og Miljøforvaltningen, Byens Drift, Affald og Genbrug
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Islands Brygge 37
By: Københavns S
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Jens Borregaard
E-mail: A13U@kk.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/118222196.aspx

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/118222196.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/118222196.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af indkøb af bioposer til Københavns Kommune

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
19640000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Dette udbud vedrører indkøb af bioposer til Københavns Kommune.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18930000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

 

Københavns Kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Borgerne i Københavns Kommune har fået udleveret en køkkenkurv på ca. 7 liter til bioaffald, som de kan anvende i deres køkken. Køkkenkurven bruges sammen med bioposer, som borgerne får udleveret af Københavns Kommunen, og som nærværende udbud omhandler.

Omfanget af leverancen forventes at udgøre i alt ca. 150 000 enheder pr. år. Hver enhed består af ca. 100 bioposer pakket i en neutral omslagspose, dvs. leverancen pr. år udgør i alt ca. 15 000 000 bioposer.

Kravene til leverancen af bioposer er nærmere beskrevet i kravspecifikationen, jf. bilag 1 og det øvrige udbudsmateriale (tilsammen "Udbudsmaterialet").

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Andre miljøforhold / Vægtning: 5 %
Kvalitetskriterium - Navn: Indhold og oprindelse af biobaseret materiale / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bionedbrydelighed / Vægtning: 10 %
Kvalitetskriterium - Navn: Posetekniske egenskaber / Vægtning: 15 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/05/2020
Slut: 30/04/2021
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Kontrakten kan forlænges på uændrede vilkår 1 gang i op til 1 år.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

Ordregiver anslår at rammeaftalens samlede maksimale værdi vil udgør 18 000 000 DKK ekskl. moms. Værdien er baseret på en estimeret maksimal mængde på 600 000 enheder i den samlede kontraktperiode (inkl. en eventuel forlængelse).

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1) Nøgletal:

(a) Gennemsnitligt resultat over de seneste 3 afsluttede regnskabsår, for hvilke der foreligger godkendte eller endeligt vedtagne årsregnskaber, eller

(b) Soliditetsgrad ved udgangen af det seneste regnskabsår, for hvilke der foreligger et godkendt eller endeligt vedtaget årsregnskab.

2) Tilkendegivelse fra bank vedr. sikkerhedsstillelse.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

1)Tilbudsgiveren skal enten:

(a) have haft et positivt resultat som gennemsnit over de seneste 3 afsluttede regnskabsår, for hvilke der foreligger godkendte eller endeligt vedtagne årsregnskaber, eller

(b) have en soliditetsgrad på mindst 10% ved udgangen af det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt eller endeligt vedtaget årsregnskab.

2)Tilbudsgiveren skal kunne fremlægge en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver:

(a) at der inden for rammerne af tilbudsgivers engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den i kontraktens pkt. 8 krævede sikkerhedsstillelse, og/eller

(b) at denne er indstillet på at stille den i kontraktens pkt. 8 krævede sikkerhedsstillelse.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

1) Referencer;

2) Kvalitetssikringssystem.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

1) Tilbudsgiver har mindst én reference omfattende levering af biobaserede og bionedbrydelige poser (til brug for opsamling af bioaffald indendørs i køkkenet) eller lignende til én eller flere forskellige kunder indenfor de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristen med en samlet omsætning på mindst 1 000 000 DKK;

2) Tilbudsgiver har et kvalitetssikringssystem. Kravet gælder alene tilbudsgivers virksomhed og omfatter ikke eventuelle underleverandører. Kvalitetssikringssystemet skal som minimum indeholde oplysninger/procedurebeskrivelser om følgende:

- Virksomhedens kvalitetspolitik og/eller -mål,

- Virksomhedens organisation og ansvarsfordeling.

Dokumentation og/eller kvalitetssikringsprocedure i forhold til:

- Reklamationer fra kunde over manglende leverance,

- Reklamationer fra kunde over defekt leverance.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Leverandøren skal overholde vilkårene i det som bilag 2 vedlagte kontraktbilag om "Leverandørens samfundsansvar (CSR)".

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 184-447351
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/01/2020
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Norsk, Nordsamisk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 17/01/2020
Tidspunkt: 10:00
Sted:

 

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/12/2019

Send til en kollega

0.046