23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 202-493086
Offentliggjort
18.10.2019
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Vindere

Rammeaftale vedrørende sædvanlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af skibe med en dokvægt på mellem 1 000 og 3 000 tons (Lot 3)

(18.10.2019)
N/A
N/A
N/A N/A

Ændring af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses rammeaftale (Lot 3) vedrørende værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af skibe med en dokvægt på mellem 1 000 og 3 000 tons


Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
16-28-71-80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Iben Elvius-Brisson
Telefon: +45 72815643
E-mail: fmi-ja-s203@mil.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fmi.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://www.ethics.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Ændring af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelses rammeaftale (Lot 3) vedrørende værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af skibe med en dokvægt på mellem 1 000 og 3 000 tons

Sagsnr.: 2019/010994
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50640000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at tilføje inspektionsfartøjet LAUGE KOCK til tidligere indgået rammeaftale, Lot 3 vedrørende sædvanlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse i medfør af rammeaftalen og i overensstemmelse med tidligere offentliggjort udbudbekendtgørelse.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50240000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

DK

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Efter færdiggørelse og levering af skibet LAUGE KOCH har FMI nu behov for at tilføje dette skib til rammeaftalen, således dette kan gennemgå sædvanlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af skibe med en dokvægt på mellem 1 000 og 3 000 tons.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Den påtænkte ændring af rammeaftalen ”vedrørende sædvanlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af skibe med en dokvægt på mellem 1 000 og 3 000 tons”, hvorved inspektionsfartøjet LAUGE KOCH inkluderes under rammeaftalen, har hjemmel i udbudslovens § 179. Det følger af udbudslovens § 179, at en ændring, der er forudset i udbudsbekendtgørelsen i ”klare, præcise og entydige klausuler”, ikke skal anses for en ændring af et grundlæggende element.

I den forbindelse bemærkes det, at det i udbudsbekendtgørelsen (hvorved rammeaftalen blev udbudt) var anført, at ”This lot currently comprises the following ships (subject to possibly change during the period of validity of the framework agreement): 3 Knud Rasmussen — Ocean Patrol Vessels (One of these vessels are currently under construction and delivery is expected in 2016) (Frederikshavn)”. Det fartøj, der i citatet omtales som ”currently under construction and delivery is expected in 2016 (Frederikshavn)”, er fartøjet LAUGE KOCH. På tidspunktet for rammeaftalens indgåelse var der alene 2 Knud Rasmussen-fartøjer, idet det tredje fartøj, LAUGE KOCH, ikke var færdigbygget på det tidspunkt. Rammeaftalen indeholder derfor p.t. kun 2 fartøjer i KNUD-klassen. Det er således i overensstemmelse med det anførte i udbudsbekendtgørelsen og udbudslovens § 179, at det tredje fartøj, LAUGE KOCH, nu påtænkes tilføjet til rammeaftalen.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2015/S 064-113413

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Rammeaftale vedrørende sædvanlige værftsarbejder, herunder service og vedligeholdelse af skibe med en dokvægt på mellem 1 000 og 3 000 tons (Lot 3)

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
23/09/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
N/A
N/A
N/A
N/A
N/A
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 20 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 20 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tilføje inspektionsskibet LAUGE KOCH til rammeaftalen (Lot 3). tillægget vil ikke blive indgået før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. uderligere pkt. VI.4.3).

Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er værdien af tillægget til rammeaftalen, og er således ikke udtryk for rammeaftalens samlede værdi.

Det bemærkes, at der er tale om rammeaftale med iværksættelse af fornyet konkurrence for hver tildeling af arbejder (miniudbud) i blandt rammeaftalens 5 leverandører. FMI har derfor ikke kunnet oplyse navn og kontaktoplysninger på de enkelte leverandører på rammeaftalen.

Det bemærkes i øvrigt, at der er tale om en ændring i medfør af rammeaftalen jf. IV.1.1).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Kontrkattillægget vil ikke blive indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2.

I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en kontrakt den forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/10/2019

Send til en kollega

0.047