1.
Køber
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Kontrakt vedrørende levering af Motorbåd til Skoleskibet DANMARK
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af ny motorbåd til Skoleskibet DANMARK. Skoleskibet Danmark ønsker at udskifte sin nuværende motorbåd/arbejdsfartøj til en ny, samtidig med, at udsætningsarrangementet (davit-systemet) renoveres. Det eksisterende udsætningsarrangement er begrænset til at løfte 3000 kg. Det er op til leverandøren at sikre at den nye båd passer til skibets nuværende udsætningsarrangement. Den nye motorbåd skal fungere som jolle til at sejle op til 25 personer til og fra skoleskibet når dette ligger for anker, samt til brug ved havnemanøvre, hvor motorbåden skal fungere som slæber og skubber. Motorbåden skal derfor udføres solidt og stabil i sin konstruktion, design og facon. Motorbåden skal leveres til Skoleskibet DANMARK i dansk havn. Levering skal ske i henhold til "protokol for levering og accept" i kontraktens afsnit 10. Leverandøren forestår eventuelle forsikringer i forbindelse med transporten til det aftalte leveringssted. For nærmere beskrivelse af den udbudte motorbåd, herunder de krav motorbåden skal opfylde, henvises til kravspecifikation (Bilag 1 OXDK 2025 Teknisk Specifikation Motorbåd ) og tilbudslisten (Bilag 8 OXDK 2025 Tilbudsliste Motorbåd). MARTEC har af markedsmæssige og økonomiske årsager besluttet at udbyde Motorbåd til Skoleskibet DANMARK’ som et komplet projekt for at sikre den mest optimale løsning. Ordregiver har base i Frederikshavn, Danmark. Motorbåden skal leveres til skoleskibet DANMARK i en dansk havn. Tilbudsgiver er ansvarlig for leveringen af Motorbåden, inklusive forsikring.
Identifikator for proceduren
:
1ddd448d-a46d-4b95-adc9-00bf89c05c24
Intern ID
:
Kontrakt vedrørende levering af Motorbåd til Skoleskibet DANMARK
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34500000
Skibe og både
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34512000
Skibe og lignende fartøjer til transport af passagerer eller gods,
34522300
Små fartøjer,
34520000
Både
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Motorbåden skal leveres til Skoleskibet DANMARK i dansk havn.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
MARTEC har af markedsmæssige og økonomiske årsager besluttet at udbyde Motorbåd til Skoleskibet DANMARK’ som et komplet projekt for at sikre den mest optimale løsning. Kommunikation og spørgsmål: Al korrespondance vedrørende udbudsprocessen skal foregå via iBinder. Spørgsmål skal stilles på dansk og vil blive besvaret på dansk. Alle spørgsmål, der stilles inden denne frist, vil blive besvaret. Modtager Ordregiver spørgsmål efter denne frist, vil Ordregiver besvare disse i det omfang, besvarelse kan afgives senest seks dage før tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end seks (6) dage før tilbudsfristen, kan ikke forventes besvaret. Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattesten må være maksimalt 6 måneder gammel. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Informationsmøde: Ordregiver vil på et online informationsmøde præsentere hvad udbuddet omfatter, forklare baggrunden for udbuddet, formålet med den udbudte kontrakt samt hvordan man afgiver tilbud. Tidspunktet for afholdelse af informationsmødet fremgår af tidsplanen i udbudsbetingelsernes pkt. 3.1. Informationsmødet afholdes på dansk. Af hensyn til den praktiske planlægning af informationsmødet bedes tilmelding ske via iBinder senest dagen inden mødet. Ved tilmelding bedes tilbudsgiver for hver af de tilmeldte oplyse navn, stillingsbetegnelse og firmatilknytning. Der kan stilles spørgsmål under mødet. Hvis Ordregiver dog vurderer, at et spørgsmål ikke egner sig til besvarelse på mødet, vil Ordregiver henvise tilbudsgiver til at stille spørgsmålet skriftligt via iBinder, jf. ovenstående. Præsentation og referat fra informationsmødet vil efterfølgende blive delt via iBinder. Hvis ingen tilbudsgivere tilmelder sig informationsmødet, gennemfører Ordregiver ikke mødet. Underleverandører: Hvis tilbudsgiver vil anvende underleverandører til udførelsen af kontrakten eller dele heraf, skal tilbudsgiver angive navnene på underleverandørerne i ESPD’ets Del II, afsnit D, såfremt disse kendes ved tilbudstidspunktet. Underleverandører skal ikke aflevere særskilte ESPD’er i forbindelse med tilbuddet. Sammenslutning af virksomheder: Alle deltagende virksomheder skal aflevere et ESPD i forbindelse med tilbudsafgivelse. Afgives tilbuddet som en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal hver deltager kunne dokumentere, at de ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene. Desuden skal de enkelte deltagere i sammenslutningens roller specificeres i ESPD’et. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være sammenslutningens samlede egnethed, der vurderes. Sammenslutninger skal samtidig med indhentelse af dokumentation, aflevere en udfyldt og underskrevet erklæring, hvori deltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til Ordregiver. Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen: Tilbudsgiver kan basere sig på andre enheders økonomiske og finansielle samt tekniske og faglige kapacitet, uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem tilbudsgiver og disse andre enheder. De støttende enheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene. Derudover skal enhederne dokumentere de egnethedskriterier, som tilbudsgiver baserer sig på. Den eller de andre enheder, som tilbudsgiver baserer sig på, skal derfor også afgive et udfyldt ESPD med de oplysninger, som Ordregiver efterspørger. Ordregiver vil ved vurdering af de egnethedskriterier, hvor tilbudsgiver baserer sig på en støttende enhed, foretage en samlet vurdering af tilbudsgivers oplysninger og den støttende enheds oplysninger. De skal samlet opfylde de fastsatte minimumskrav til egnethed. I forbindelse med indhentelse af dokumentation skal en tilbudsgiver, der baserer sig på andre enheders formåen, aflevere en støtteerklæring, som skal godtgøre, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver. Tilbudspræsentation: Kort efter Ordregivers modtagelse af tilbud, inviteres de tilbudsgivere, som har afgivet et konditionsmæssigt tilbud, til at præsentere deres tilbudsløsning i overensstemmelse med udbudslovens § 5, stk. 3. Tidspunktet for afholdelse af tilbudspræsentationen fremgår af tidsplanen i udbudsbetingelserne. Præsentationen skal afholdes på dansk. Præsentationen af tilbuddet er således ikke en forhandling. Kun de oplysninger, der er anført i tilbuddet og uploadet via iBinder, vil blive taget i betragtning ved evalueringen. Ordregiver sikrer dokumentation af tilbudspræsentationen.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Bekendtgørelse
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Svig
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger
:
Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Konkurs
:
Er den økonomiske aktør gået konkurs??
Insolvens
:
Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tvangsakkord uden for konkurs
:
Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret
:
Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Aktiver, der administreres af en kurator
:
Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Erhvervsvirksomheden er indstillet
:
Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Korruption
:
Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Rent nationale udelukkelsesgrunde
:
jf. udbudslovens § 134 A: En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Kontrakt vedrørende levering af Motorbåd til Skoleskibet DANMARK
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb og levering af ny motorbåd til Skoleskibet DANMARK. Skoleskibet Danmark ønsker at udskifte sin nuværende motorbåd/arbejdsfartøj til en ny, samtidig med, at udsætningsarrangementet (davit-systemet) renoveres. Det eksisterende udsætningsarrangement er begrænset til at løfte 3000 kg. Det er op til leverandøren at sikre at den nye båd passer til skibets nuværende udsætningsarrangement. Den nye motorbåd skal fungere som jolle til at sejle op til 25 personer til og fra skoleskibet når dette ligger for anker, samt til brug ved havnemanøvre, hvor motorbåden skal fungere som slæber og skubber. Motorbåden skal derfor udføres solidt og stabil i sin konstruktion, design og facon. Motorbåden skal leveres til Skoleskibet DANMARK i dansk havn. Levering skal ske i henhold til "protokol for levering og accept" i kontraktens afsnit 10. Leverandøren forestår eventuelle forsikringer i forbindelse med transporten til det aftalte leveringssted. For nærmere beskrivelse af den udbudte motorbåd, herunder de krav motorbåden skal opfylde, henvises til kravspecifikation (Bilag 1 OXDK 2025 Teknisk Specifikation Motorbåd ) og tilbudslisten (Bilag 8 OXDK 2025 Tilbudsliste Motorbåd). MARTEC har af markedsmæssige og økonomiske årsager besluttet at udbyde Motorbåd til Skoleskibet DANMARK’ som et komplet projekt for at sikre den mest optimale løsning. Ordregiver har base i Frederikshavn, Danmark. Motorbåden skal leveres til skoleskibet DANMARK i en dansk havn. Tilbudsgiver er ansvarlig for leveringen af Motorbåden, inklusive forsikring.
Intern ID
:
Kontrakt vedrørende levering af Motorbåd til Skoleskibet DANMARK
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34500000
Skibe og både
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34520000
Både
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Motorbåden skal leveres til Skoleskibet DANMARK i dansk havn.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
09/02/2026
Varigheds slutdato
:
01/01/2027
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Generel årlig omsætning
Beskrivelse
:
Tilbudsgiveren skal udfylde ESPD for at dokumentere sin økonomiske formåen i henhold til nedenstående: Årlig omsætning på mindst DKK 5 mio. i det seneste regnskabsår Når Ordregiver har vurderet, hvilket tilbud der er det økonomisk mest fordelagtige, jf. pkt. 5.1, skal den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et.
Kriterium
:
Professionel risikoansvarsforsikring
Beskrivelse
:
Tilbudsgiveren skal udfylde ESPD for at dokumentere sin økonomiske formåen i henhold til nedenstående: • Erhvervsansvarsforsikring - skal dække 5 mio. DKK Når Ordregiver har vurderet, hvilket tilbud der er det økonomisk mest fordelagtige, jf. pkt. 5.1, skal den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et.
Kriterium
:
Referencer på specificerede leverancer
Beskrivelse
:
Tilbudsgiveren skal udfylde ESPD for at dokumentere sin tekniske og faglige formåen: - Referenceliste for tilbudsgiveren vedrørende betydeligste arbejder med relevans for den udbudte opgave med angivelse af beløb og tidspunkter for levering samt, om der er tale om en offentlig eller privat modtager. Referencerne skal kort anføres i ESPD. - Tilbudsgiver skal som minimumskrav angive mindst en (1) reference som dokumenterer erfaring med opbygning eller reparation af motorbådsskrog i et let materiale. Med ”let materiale” mener ordregiver andre lettere materialer end stål, f.eks. aluminium og/eller kompositmaterialer. De angivne referencer ikke må være ældre end tre (5) år regnet fra tilbudsfristens udløb og må ikke vedrøre fremtidige leverancer. Der skal angives mindst en (1) relevante referencer, dog højst fem (5). Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at forskellige leverancer under en rammeaftale vil blive anset som én reference. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer for at bekræfte referencernes indhold.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet og ledelse
Beskrivelse
:
Til brug for Ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet ”Kvalitet og ledelse” anvendes en model, der udmønter evalueringen vedrørende det enkelte underkriterium i ét point. Der gives således for hvert enkelt delkriterium et point fra 0 til 10 på ovennævnte skala. Underkriteriet ”Kvalitet og ledelse” er opdelt i følgende delkriterier, hvor procentsatserne angiver de enkelte delkriteriers relative vægt i evalueringen af underkriteriet: 1) Funktionalitet og sejlevner: 50 % 2) Tidsplan, herunder testplan og øvrig planlægning: 25 % 3) Medarbejderkompetencer og organisering: 25% Hvert point ganges med den for delkriteriet angivne relative vægt, og de vægtede point summeres til en samlet evaluering i forhold til underkriteriet. Særligt vedr. evaluering af underkriterie 1: ”Kvalitet og ledelse” Ordregiver har brug for at sikre sig, at den tilbudte motorbåd er af en vis kvalitet. Derfor vil kun tilbud, der opnår mere end 1 point for underkriterie 1: ”Kvalitet og ledelse”, kunne tages i betragtning. Tilbud, der opnår 1 point eller mindre, vil blive betragtet som ukonditionsmæssige.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
55,00
Kriterium
:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Til brug for Ordregivers evaluering af underkriteriet ”Pris” anvendes en nedenstående pointmodel. Point vil blive beregnet med op til én decimal. Følgende formel anvendes til at beregne den samlede karakter i forhold til den samlede tilbudspris Point "Pris"=(maximum point * (Laveste Tilbudspris/Tilbudspris)) Ordregiver tillægger en lav pris positiv vægt i evalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
45,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
09/01/2026
23:59:59 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Ad hoc-kommunikationskanal
:
Navn
:
Ibinder
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
22/01/2026
12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
22/01/2026
12:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Sted
:
Tilbudsgiverne må ikke deltage i åbningen af tilbuddene.
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiverne må ikke deltage i åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Ordregiver henviser til Danske Maritime – Almindelige betingelser for reparation og ombygningsarbejder, DK
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
Se kontraktens afsnit 5 Pris og betaling
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
MARTEC Maritime and Polytechnic College
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
MARTEC Maritime and Polytechnic College
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
MARTEC Maritime and Polytechnic College
Organisation, der behandler tilbud
:
MARTEC Maritime and Polytechnic College
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
MARTEC Maritime and Polytechnic College
Registreringsnummer
:
70771128
Postadresse
:
Hånbækvej 54
By
:
Frederikshavn
Postnummer
:
9900
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
96 20 88 88
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4572405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4541715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Bekendtgørelsens ID
:
c12c0ccf-61b8-452b-b709-2202a02d7db6
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
09/12/2025
14:30:26 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
823212-2025
EUT-S-nummer
:
239/2025
Offentliggørelsesdato
:
11/12/2025