23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

Dentale Units samt Drift- og vedligeholdelsesaftale


Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation

774454-2025 - Resultater
Danmark – Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning – Dentale Units samt Drift- og vedligeholdelsesaftale
OJ S 225/2025 21/11/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
E-mail 00516404@mil.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Forsvarsområdet
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Dentale Units samt Drift- og vedligeholdelsesaftale
Beskrivelse FMI har indgået en kontrakt vedrørende udbud af Dentale units samt Drifts- og vedligeholdelse af disse. Udbuddet omhandler anskaffelsen af 17 dentale units samt tilbehør / reservedele, hvoraf 14 forventes at blive leveret 1. kvartal 2026, og de resterende 3 stk. i 3. kvartal 2028. Leveringen af de 17 dentale units skal ske ved samtlige af Forsvarets tandklinikker, herunder på følgende geografiske placeringer: Birkerød, Slagelse, Skrydstrup, Karup J, Vordingborg, Oksbøl, Nørresundby, Varde, Fredericia og Holstebro. Ved levering er leverandøren forpligtet til nedtagning af eksisterende units, samt montering af de nye units. Monteringen af de nye units skal være mulig på de eksisterende gulve og installationer. Kontrakten forpligter derudover leverandøren til en 10-årig service aftale, som skal dække et årligt service for alle leveret units, samt reparation/afhjælpning ved driftstop.
Identifikator for proceduren cea6c90d-ce99-48f7-a5ce-8f9a8b68561d
Tidligere bekendtgørelse ce3d2d40-ec19-462f-b5cc-d748ea43172c-01
Intern ID DO-M-LA-1550
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Levering af dentale units samt service og reparation skal leveres på flere af Forsvarets etablissementer i Danmark, herunder; Høvelte (Birkerød), Slagelse, Skrydstrup (Vojens), Karup J, Vordingborg, Oksbøl, Nørresundby, Varde, Fredericia, og Holstebro.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 600 169,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Kontrakten er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettiget til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. Kontraktens værdi er angivet til DKK 4.600.169 som er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud. Da kontrakten indeholder en drifts- og vedligeholdelsesaftale er kontraktens værdi et udtryk for FMI's bedste skøn, hvor den endelige værdi af kontrakten over dens fulde levetid kan varierer.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer).   - Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Dentale Units samt Drift- og vedligeholdelsesaftale
Beskrivelse FMI har indgået en kontrakt vedrørende udbud af Dentale units samt Drifts- og vedligeholdelse af disse. Udbuddet omhandler anskaffelsen af 17 dentale units samt tilbehør / reservedele, hvoraf 14 forventes at blive leveret 1. kvartal 2026, og de resterende 3 stk. i 3. kvartal 2028. Leveringen af de 17 dentale units skal ske ved samtlige af Forsvarets tandklinikker, herunder på følgende geografiske placeringer: Birkerød, Slagelse, Skrydstrup, Karup J, Vordingborg, Oksbøl, Nørresundby, Varde, Fredericia og Holstebro. Ved levering er leverandøren forpligtet til nedtagning af eksisterende units, samt montering af de nye units. Monteringen af de nye units skal være mulig på de eksisterende gulve og installationer. Kontrakten forpligter derudover leverandøren til en 10-årig service aftale, som skal dække et årligt service for alle leveret units, samt reparation/afhjælpning ved driftstop.
Intern ID DO-M-LA-1550
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50400000   Reparation og vedligeholdelse af medicinsk udstyr og præcisionsudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Levering af dentale units samt service og reparation skal leveres på flere af Forsvarets etablissementer i Danmark, herunder; Høvelte (Birkerød), Slagelse, Skrydstrup (Vojens), Karup J, Vordingborg, Oksbøl, Nørresundby, Varde, Fredericia, og Holstebro.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 12/11/2025
Varigheds slutdato 12/11/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 600 169,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Kontrakten er indgået af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettiget til at benytte aftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. Kontraktens værdi er angivet til DKK 4.600.169 som er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud. Da kontrakten indeholder en drifts- og vedligeholdelsesaftale er kontraktens værdi et udtryk for FMI's bedste skøn, hvor den endelige værdi af kontrakten over dens fulde levetid kan varierer.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse FMI identificerer det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor pris vægter 40% og kvalitet vægter 60%.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet målt ud fra evalueringskrav angivet i udbudsmaterialet
Beskrivelse FMI identificerer det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvor pris vægter 40% og kvalitet vægter 60%.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 600 169,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Plandent A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Bilag 2 og Bilag 12.1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 600 169,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 4600009020 og 4600009021
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 21/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 12/11/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 4 600 169,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 5 181 659,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer 16-28-71-80
Postadresse Lautrupbjerg 1-5
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Nicklas Juel Frydkjær
E-mail 00516404@mil.dk
Telefon 51294373
Internetadresse https://www.fmi.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Plandent A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 77557318
By Vallensbæk
Postnummer 2625
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Robert Hansen
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID cdabcd6a-2fc1-4389-b21b-26be01809a67   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/11/2025   13:23:21 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 20/11/2025   07:01:10 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 774454-2025
EUT-S-nummer 225/2025
Offentliggørelsesdato 21/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web01