23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Vejdirektoratet

YS-2026 - Drift af ydre signaludstyr


Vejdirektoratet

774414-2025 - Resultater
Danmark – Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr – YS-2026 - Drift af ydre signaludstyr
OJ S 225/2025 21/11/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejdirektoratet
E-mail aea@vd.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel YS-2026 - Drift af ydre signaludstyr
Beskrivelse Udbuddet omfatter drift af signalmaster, lanterne, kabler, spoler og lignende i Østdanmark og Syddanmark.
Identifikator for proceduren d0ab9b2b-bf36-4c18-959a-2ae067f94ec9
Tidligere bekendtgørelse 607152-2025
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 504 864,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført under punkt 5.1.11.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel YS-OD
Beskrivelse Delkontrakt vedr. drift af signalmaster, lanterne, kabler, spoler og lignende i Østdanmark.
Intern ID YS-OD
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland  ( DK022 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland  ( DK021 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 28/10/2025
Varigheds slutdato 31/12/2028
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 504 894,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Pris
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel YS-SD
Beskrivelse Delkontrakt vedr. drift af signalmaster, lanterne, kabler, spoler og lignende i Syddanmark.
Intern ID YS-SD
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 28/10/2025
Varigheds slutdato 31/12/2028
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 749 637,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Beskrivelse af den metode, der skal anvendes, hvis vægtningen ikke kan udtrykkes ved hjælp af kriterier Pris
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 8 839 463,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Strøm Hansen A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vinderens tilbud på YS-OD
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 5 784 264,38   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten YS-OD
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 24/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 12/11/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 5 784 264,38   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 10 394 259,93   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Strøm Hansen A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vinderens tilbud på YS-SD
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 3 055 197,93   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten YS-SD
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 24/10/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 12/11/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Vejdirektoratet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 3 055 197,93   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 5 815 607,93   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Vejdirektoratet
Registreringsnummer 60729018
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Anja Ernfelt Poulsen
E-mail aea@vd.dk
Telefon +45 7244 3743
Internetadresse https://www.vejdirektoratet.dk/
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41 71 50 00
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Strøm Hansen A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 10775345
Postadresse Sundsholmen 39
By Nørresundby
Postnummer 9400
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Telefon +45 96 32 60 00
Internetadresse https://www.stroemhansen.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ae4c3554-7f7d-4b66-89fc-0a112acb752d   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 20/11/2025   07:05:11 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 774414-2025
EUT-S-nummer 225/2025
Offentliggørelsesdato 21/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.036|instance-web01