1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Forsvarsområdet
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud vedrørende levering af Sejlmagerarbejder til Kongeskibet Dannebrog
Beskrivelse
:
Køberen har til hensigt at anvende Rammeaftalen til indkøb af vedligeholdelse af Sejlmagerrelateret Materiel samt til indkøb af relaterede Reservedele til Kongeskibet Dannebrog. Leverandøren skal udføre konkrete opgaver, herunder produktion, reparation, vedligeholdelse og opbevaring af Sejlmagerrelateret Materiel i Eftersynsperioden samt opsætning og nedtagning af Kongeskibet Dannebrogs vinteroverdækning, når dette er rekvireret af Køber. Se nærmere beskrivelse i udbudsdokumenterne.
Identifikator for proceduren
:
1d172c19-b0e8-4625-8f3c-c1bcf37b1829
Tidligere bekendtgørelse
:
617540-2020
Intern ID
:
4da48a31-01c9-4352-bfa6-28d11013e71a
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
For en nærmere beskrivelse af proceduren henvises til udbudsbetignelserne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50240000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende marint og andet udstyr,
50241000
Reparation og vedligeholdelse af skibe
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Flådestationen 1
By
:
Frederikshavn
Postnummer
:
9900
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
28 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes vial hjemmesiden (https://contact.mercell.com/?product=ethics&lang=da) eller telefonnummer: +45 63133700 Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt til-budsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kon-trakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til ud-budslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslo-vens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myn-dighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Det skal understreges, at de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 derimod ikke finder anvendelse i udbuddet, uagtet at teksten i pkt. Deltagelse (som er systemgenereret) eventuelt måtte antyde dette. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Vedrørende punktet vilkår - udførelse: Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner, jf. punktet vilkår - udførelse. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Spørgsmål skal indsendes via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmålene vil blive anonymiseret og svarene uploadet til det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål, der modtages senest inden for fristen i punktet Supplerende oplysninger — Tidsfrist, vil blive besvaret af FMI senest 6 (seks) dage inden udløbet af tilbudsfristen, jf. punktet Frist for tilbudsafgivelse eller ansøgninger om deltagelse. Spørgsmål modtaget senere end fristen i punktet Supplerende oplysninger — Tidsfrist vil også blive besvaret, medmindre spørgsmålets karakter gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for FMI at meddele svaret senest 6 (seks) dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 (seks) dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan ikke forventes besvaret. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Rammeaftalens anslåede værdi er 10-15 mio. DKK, mens rammeaftalens maksimale værdi er 28 mio. DKK. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed omkring Forsvarets behov i rammeaftalens løbetid, særligt hvorvidt der gennemføres renovering af særlige brandstationer, hvilket ikke kan forudsiges præcist for hele rammeaftalens løbetid. Skiftende behov i forhold til den nuværende situation kan således medføre et væsentligt større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Tilbuddet skal være på det sprog, der er angivet i Aflevering - Indsendelse detaljer.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsdirektiv 2014/24/EU
-
Udbuddet er omfattet af udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer), som implementerer udbudsdirektivet (direktiv 2014/24/EU).
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
,
Bekendtgørelse
Korruption
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2)
Svig
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3)
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5)
Deltagelse i en kriminel organisation
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1)
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4)
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6)
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
jf. udbudslovens § 136, nr. 4.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure
:
jf. udbudslovens § 136, nr. 3).
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren
:
jf. udbudslovens § 136, nr. 1).
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
jf. udbudslovens § 136, nr. 2).
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 3
Tilsidesættelse af forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter
:
jf. udbudslovens § 135, stk. 3
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud vedrørende levering af Sejlmagerarbejder til Kongeskibet Dannebrog
Beskrivelse
:
Køberen har til hensigt at anvende Rammeaftalen til indkøb af vedligeholdelse af Sejlmagerrelateret Materiel samt til indkøb af relaterede Reservedele til Kongeskibet Dannebrog. Leverandøren skal udføre konkrete opgaver, herunder produktion, reparation, vedligeholdelse og opbevaring af Sejlmagerrelateret Materiel i Eftersynsperioden samt opsætning og nedtagning af Kongeskibet Dannebrogs vinteroverdækning, når dette er rekvireret af Køber. Se nærmere beskrivelse i udbudsdokumenterne.
Intern ID
:
5bc5c94b-95b2-45f3-9ba4-1a70fa60d4a4
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50240000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende marint og andet udstyr,
50241000
Reparation og vedligeholdelse af skibe
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Flådestationen 1
By
:
Frederikshavn
Postnummer
:
9900
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
10 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
28 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives
:
Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
Yderligere oplysninger
:
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes vial hjemmesiden (https://contact.mercell.com/?product=ethics&lang=da) eller telefonnummer: +45 63133700 Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt Tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende Tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt til-budsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kon-trakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til ud-budslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslo-vens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myn-dighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Det skal understreges, at de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 derimod ikke finder anvendelse i udbuddet, uagtet at teksten i pkt. Deltagelse (som er systemgenereret) eventuelt måtte antyde dette. Der kræves ingen særlig retlig form. Såfremt aftalen tildeles en sammenslutning af leverandører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en leverandør som repræsentant for sammenslutningen. Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele aftaler til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). FMI forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at tilbudsgiverne ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve dokumentation for tilbudsgivernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Vedrørende punktet vilkår - udførelse: Ved afgivelse af et tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner, jf. punktet vilkår - udførelse. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring. FMI har udarbejdet en skabelon (tilgængelig i det elektroniske udbudssystem), der skal anvendes som erklæring. Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal egenerklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder. FMI forbeholder sig ret til, men er ikke forpligtet dertil, at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets krav. Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6. Spørgsmål skal indsendes via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmålene vil blive anonymiseret og svarene uploadet til det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål, der modtages senest inden for fristen i punktet Supplerende oplysninger — Tidsfrist, vil blive besvaret af FMI senest 6 (seks) dage inden udløbet af tilbudsfristen, jf. punktet Frist for tilbudsafgivelse eller ansøgninger om deltagelse. Spørgsmål modtaget senere end fristen i punktet Supplerende oplysninger — Tidsfrist vil også blive besvaret, medmindre spørgsmålets karakter gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for FMI at meddele svaret senest 6 (seks) dage inden udløbet af tilbudsfristen. Spørgsmål, der modtages senere end 6 (seks) dage inden udløbet af tilbudsfristen, kan ikke forventes besvaret. Før tildeling af aftalen kræver FMI, at den tilbudsgiver, til hvem FMI har til hensigt at tildele aftalen, har afgivet dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens §§ 151-155. Rammeaftalens anslåede værdi er 10-15 mio. DKK, mens rammeaftalens maksimale værdi er 28 mio. DKK. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed omkring Forsvarets behov i rammeaftalens løbetid, særligt hvorvidt der gennemføres renovering af særlige brandstationer, hvilket ikke kan forudsiges præcist for hele rammeaftalens løbetid. Skiftende behov i forhold til den nuværende situation kan således medføre et væsentligt større forbrug på aftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. Tilbuddet skal være på det sprog, der er angivet i Aflevering - Indsendelse detaljer.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
,
Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
Kriterium
:
Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: - Ansøgers soliditetsgrad i det seneste disponible regnskabsår Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for det konkrete Indkøbs gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen i forhold til konkrete indkøb skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele et konkret indkøb til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Ordregiveren kan dog på ethvert tidspunkt i løbet af det dynamiske indkøbssystems løbetid, når dette er nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, kræve, at deltagerne fremlægger dokumentation, jf. udbudslovens § 106. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens egenkapital og aktiver i den seneste disponible årsrap-port/årsregnskab, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret, hvis tallene for egenkapital og aktiver foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysninger-ne i seneste disponible årsrapport/årsregnskab afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Som minimumskrav kræves en soliditetsgrad på mindst 15 % i den seneste disponible årsrap-port/årsregnskab. Soliditetsgraden beregnes som virksomhedens samlede egenkapital i forhold til virksomhedens samlede aktiver, udregnet i procent. Soliditetsgraden udregnes således som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad. Såfremt ansøger baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapi-tal i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B. Kravet skal være opfyldt i hele det dynamiske indkøbssystems løbetid og er derfor ikke begrænset til det seneste disponible regnskabsår regnet fra ansøgningstidspunktet.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger
:
11/12/2025
12:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
:
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse
:
Leverandøren er forpligtet til at søge om sikkerhedsgodkendelse til niveauet TIL TJENESTEBRUG, jf. sikkerhedscirkulæret (cirkulære nr. 10338/2014 om sikkerhedsbeskyttelse af informationer af fælles interesse for landene i NATO eller EU, andre klassificerede informationer samt informationer af sikkerhedsmæssig beskyttelsesinteresse i øvrigt), som er tilgængelig på Retsinformation, www.retsinformation.dk, senest 1 måned efter Aftalens indgåelse. Behov for godkendelse på virksomhedsniveau og/eller antallet af medarbejdere, der skal søges om personlig sikkerhedsgodkendelse til, fastlægges i samarbejde med FMI efter aftaleindgåelse. Der skal forventes sikkerhedsgodkendelse til de medarbejdere, der har behov for uledsaget adgang til Kongeskibet Dannebrog beliggende på Flådestation Frederikshavn.
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
18/12/2025
12:00:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
:
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger
:
Det bemærkes, at uanset formuleringen af udbudsmaterialets krav om at fremsende oplysninger, erklæringer og dokumentation, f.eks. vedrørende beskrivelse af de tilbudte ydelser, er FMI ikke afskåret fra at indhente supplerende oplysninger m.v. efter udbudslovens § 159, stk. 5, i henhold til § 159, stk. 6.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
:
Åbningsdato
:
18/12/2025
12:05:00 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Sted
:
Tilbuddene vil blive åbnet i det elektroniske udbudssystem. Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse
:
Aftalen indeholder betingelser om anvendelse af personer under oplæring. De nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet. Aftalen indeholder forpligtelser vedrørende arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner samt bestemmelser om risikovurdering og opfølgning herpå. Ved udbuddet af aftalen er risikoprofilen fastsat til følgende opfølgningstiltag (risikoniveau): A. Yderligere informationer angående krav og opfølgningstiltag kan findes på FMI’s hjemmeside og vil i øvrigt fremgå af udbudsmaterialet.
Der kræves en fortrolighedsaftale
:
nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
Oplysninger om finansiering og betaling
:
De nærmere betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere
:
1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klageprocedure (dansk): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er nh@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Organisation, der behandler tilbud
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Danish Ministry of Defence Acquisition and Logistics Organisation
Registreringsnummer
:
16-28-71-80
Postadresse
:
Lautrupbjerg 1-5
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Marie Hasselstrøm Bergulf og Niels Bucka Mejlhede
Telefon
:
72814000
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
df58ff34-9299-4675-acd5-bd454b5aa3eb
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
17/11/2025
10:12:34 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
17/11/2025
13:57:43 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
768206-2025
EUT-S-nummer
:
223/2025
Offentliggørelsesdato
:
19/11/2025