23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hjørring Kommune

Indkøb af nødgeneratorer


Hjørring Kommune

751593-2025 - Resultater
Danmark – Generatoranlæg – Indkøb af nødgeneratorer
OJ S 219/2025 13/11/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hjørring Kommune
E-mail matbk@hjoerring.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af nødgeneratorer
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og montering af 27 nødgeneratorer af varierende størrelser (20, 30, 40 og 400 kVA), med dertilhørende serviceaftale til ældrecentre, bosteder og køkkenområdet i Hjørring Kommune, med mulighed for køb af yderligere nødgeneratorer ved behov i de første 5 år af kontraktperioden.Udbuddet gennemføres i samarbejde med BoVendia, Domea og Barfoed Group.Der vil være besigtigelse af alle lokationer mandag og tirsdag d. 8. og 9. september. Ordregiver forventer at besigtigelsen vil tage to fulde arbejdsdage. Tilbudsgiver opfordres derfor til at afsætte tilstrækkelig tid hertil. For mere info om besigtigelsen se udbudsbetingelserne pkt. 5.Tilmelding til besigtigelse skal ske via kommunikationsfanen i Mercell senest fredag d. 5. september kl. 13.00.
Identifikator for proceduren 002ab3bb-0e9d-46b9-a635-fb9b14bd55f1
Tidligere bekendtgørelse 8c4d417e-828b-4ec0-a546-e992f1671345-01
Intern ID 262984826
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudslovens § 56.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31122000   Generatoranlæg
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31100000   Elektriske motorer, generatorer og transformatorer, 31127000   Nødstrømsanlæg, 31682510   Nødstrømssystemer, 31682530   Nødstrømsforsyninger, 45310000   Udførelse af elektriske installationer, 50532300   Reparation og vedligeholdelse af generatorer, 51111200   Installation af generatorer, 51120000   Installation af mekanisk udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Springvandspladsen 5    
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nødgeneratorerne skal leveres og monteres i hele Hjørring Kommune. Se Kontraktbilag 3 for samtlige leveringsadresser.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af nødgeneratorer
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og montering af 27 nødgeneratorer af varierende størrelser (20, 30, 40 og 400 kVA), med dertilhørende serviceaftale til ældrecentre, bosteder og køkkenområdet i Hjørring Kommune, med mulighed for køb af yderligere nødgeneratorer ved behov i de første 5 år af kontraktperioden.Udbuddet gennemføres i samarbejde med BoVendia, Domea og Barfoed Group.Der vil være besigtigelse af alle lokationer mandag og tirsdag d. 8. og 9. september. Ordregiver forventer at besigtigelsen vil tage to fulde arbejdsdage. Tilbudsgiver opfordres derfor til at afsætte tilstrækkelig tid hertil. For mere info om besigtigelsen se udbudsbetingelserne pkt. 5.Tilmelding til besigtigelse skal ske via kommunikationsfanen i Mercell senest fredag d. 5. september kl. 13.00.
Intern ID 262984826
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31122000   Generatoranlæg
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31100000   Elektriske motorer, generatorer og transformatorer, 31127000   Nødstrømsanlæg, 31682510   Nødstrømssystemer, 31682530   Nødstrømsforsyninger, 45310000   Udførelse af elektriske installationer, 50532300   Reparation og vedligeholdelse af generatorer, 51111200   Installation af generatorer, 51120000   Installation af mekanisk udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Springvandspladsen 5    
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Nødgeneratorerne skal leveres og monteres i hele Hjørring Kommune. Se Kontraktbilag 3 for samtlige leveringsadresser.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/11/2025
Varigheds slutdato 31/10/2035
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.7.
Strategiske udbud
Indkøb falder inden for rammerne af direktivet om energieffektivitet (EED) (EU) 2023/1791
Liste over produkter, værker, tjenester og bygninger relateret til direktivet om energieffektivitet (EED)
Eksterne strømforsyninger  ( Bygge- og anlægsarbejder og tjenester omfattet af direktivet om energieffektivitet, men ikke af grønne offentlige indkøb )
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Vurderes ud fra den samlede tilbudssum, der beregnes på baggrund af de oplyste enhedspriser.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i forbindelse med afgivelse af tilbuddet fremsende en beskrivelse af følgende forhold: Tilbudsgivers oplyste leveringsplan, reparationer og reservedele og den tilbudte serviceaftale.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Hjørring Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Hjørring Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Hjørring Kommune
Organisation, der udfører betalingen Hjørring Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Hjørring Kommune
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 7 018 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn PM Energi A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator PM Energi
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 7 018 000,00   DKK
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten PM Energi kontrakt
Dato for indgåelse af kontrakten 27/10/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Hjørring Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 6 408 890,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 10 685 634,00   DKK
Liste over produkter, værker, tjenester og bygninger relateret til direktivet om energieffektivitet (EED)
Eksterne strømforsyninger  ( Bygge- og anlægsarbejder og tjenester omfattet af direktivet om energieffektivitet, men ikke af grønne offentlige indkøb )
Energy Savings in kWh/year 0,00
Energy Consumption in kWh/year 61 320,00
Energi effektivitet mængde 27,00
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hjørring Kommune
Registreringsnummer 29189382
Postadresse Springvandspladsen 5
By Hjørring
Postnummer 9800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Mathilde Kreiner
E-mail matbk@hjoerring.dk
Telefon +45 72333226
Internetadresse http://www.hjoerring.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn PM Energi A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 27079784
Postadresse Østergade 134
By Brønderslev
Postnummer 9700
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed PM Energi A/S
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 7525e826-2439-4797-9a7f-9bb73c1804ef   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/11/2025   07:44:25 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/11/2025   07:47:28 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 751593-2025
EUT-S-nummer 219/2025
Offentliggørelsesdato 13/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|instance-web04