1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Horsens Kommune Teknik og miljø
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
Beskrivelse
:
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
Identifikator for proceduren
:
6aa28acf-f3e9-4d73-9ad1-0962c8f0bb60
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50232110
Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34928430
Trafikfyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse
:
Bekendtgørelse
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
:
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
:
Deltagelse i en kriminel organisation
:
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
:
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
:
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
:
Svig
:
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
:
Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
:
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet
:
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet
:
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område
:
Konkurs
:
Insolvens
:
Tvangsakkord uden for konkurs
:
Aktiver, der administreres af en kurator
:
Erhvervsvirksomheden er indstillet
:
Ophævelse eller en lignende sanktion
:
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
Beskrivelse
:
Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50232110
Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50232200
Vedligeholdelse af trafikfyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/03/2026
Varigheds slutdato
:
28/02/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Udbydes for en 4 årig periode med mulighed for forlængelse på 2x12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er):
ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier
:
Bekendtgørelse
Kriterium
:
Relevante uddannelses- og erhvervskvalifikationer
Beskrivelse
:
Det er et minimumskrav at tilbudsgivers medarbejdere, har 2 års relevant erfaring fra driftsopgaver for en offentlig myndighed, herunder beredskab og erfaring med elektronisk fejlregistrering, GIS og CIBOS. Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet aflevere CV samt kursusbeviser jf. SAB Styring og samar-bejder for nøglemedarbejdere: • 1 projektleder • 1 overmontør • 1 montør
Kriterium
:
Referencer på specificerede arbejder
Beskrivelse
:
Det er et minimumskrav tilbudsgiver skal udarbejde referenceliste for tilsvarende ydelser (drift af vej-belysning og ydre signalanlæg), leveret til dansk offentlig myndighed, som enten er under udførelse eller afsluttet inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen. Referencelisten skal indeholde mindst 1 refe-rence og maks. 3 referencer. Referencelisten skal være på driftsopgaver, som tilbudsgiver finder mest sammenlignelige med driftsopgaven i Horsens Kommune, inklusiv periode, kontraktstørrelse og kundens navn, kontaktper-son hos kunden, samt hvilke medarbejdere hos tilbudsgiver, der har løst opgaven.
Kriterium
:
Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen: Omsætning: Tilbudsgiver skal oplyse sin årsomsætning, det vil sige den samlede nettoomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden er etableret. Hvis omsætningen ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den fra den dato hvor virksomheden blev etableret. Specifik omsætning: Tilbudsgiver skal oplyse sin årsomsætning indenfor forretningsområdet Vejbelysning, i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden er etableret. Hvis omsætning ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den fra den dato hvor virksomheden blev etableret. Nettoomsætningen inden for forretningsområdet Vejbelysning skal angives i DKK og skal forstås i overensstemmelse med Årsregnskabsloven. Nettoomsætningen skal minimum udgøre 0,5 mio. DKK for hvert af de indsendte regnskabsår. Hvis tilbudsgiver ikke kan opgøre nettoomsætningen indenfor forretningsområdet Vejbelysning, skal tilbudsgiver i stedet for vedlægge en erklæring underskrevet af virksomhedens ledelse om, at virk-somheden overstiger nettoomsætningskravet. Egenkapital: Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital (ultimo året) for de seneste 3 disponible regnskabsår. Hvis egenkapitalen ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den fra den dato hvor virksomheden blev etableret. Egenkapital skal minimum udgøre 1,0 mio. DKK for hvert af de indsendte regnskabsår. Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD og supplere med nødvendige bilag.
5.1.10.
Tildelingskriterier
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på
:
dansk
Sprog, som udbudsdokumenterne (eller dele heraf) er uofficielt tilgængelige på
:
dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
:
Elektronisk indgivelse
:
Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på
:
dansk
Elektronisk katalog
:
Ikke tilladt
Alternative tilbud
:
Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud
:
17/12/2025
11:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet
:
6
Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
:
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
Elektronisk fakturering
:
Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
:
nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
:
ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævn for udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud26 gælder følgende frist for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud in den: - 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de be rørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkur rencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en be grundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud budslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsæt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence og forbrugerstyrelsen
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Horsens Kommune Teknik og miljø
Registreringsnummer
:
29189889
Registreringsnummer
:
29189889
Postadresse
:
Chr M Østergaards Vej 4
By
:
Horsens
Postnummer
:
8700
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
79292929
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævn for udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10 29 48 19
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
37ae500c-8d01-4762-b2e2-cdd0a0db3f65
-
01
Formulartype
:
Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype
:
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/11/2025
13:00:13 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
728327-2025
EUT-S-nummer
:
212/2025
Offentliggørelsesdato
:
04/11/2025