23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.11.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Horsens Kommune Teknik og miljø

Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune


Horsens Kommune Teknik og miljø

728327-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning – Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
OJ S 212/2025 04/11/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Horsens Kommune Teknik og miljø
E-mail nian@horsens.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
Beskrivelse Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
Identifikator for proceduren 6aa28acf-f3e9-4d73-9ad1-0962c8f0bb60
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50232110   Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34928430   Trafikfyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning
Børnearbejde og andre former for menneskehandel
Deltagelse i en kriminel organisation
Alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme
Svig
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet
Grunde vedrørende betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område
Konkurs
Insolvens
Tvangsakkord uden for konkurs
Aktiver, der administreres af en kurator
Erhvervsvirksomheden er indstillet
Ophævelse eller en lignende sanktion
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
Beskrivelse Drift og vedligeholdelse af vejbelysning og ydre signalanlæg i Horsens Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50232110   Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50232200   Vedligeholdelse af trafikfyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/03/2026
Varigheds slutdato 28/02/2032
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Udbydes for en 4 årig periode med mulighed for forlængelse på 2x12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Relevante uddannelses- og erhvervskvalifikationer
Beskrivelse Det er et minimumskrav at tilbudsgivers medarbejdere, har 2 års relevant erfaring fra driftsopgaver for en offentlig myndighed, herunder beredskab og erfaring med elektronisk fejlregistrering, GIS og CIBOS. Tilbudsgiver skal sammen med tilbuddet aflevere CV samt kursusbeviser jf. SAB Styring og samar-bejder for nøglemedarbejdere: • 1 projektleder • 1 overmontør • 1 montør

Kriterium Referencer på specificerede arbejder
Beskrivelse Det er et minimumskrav tilbudsgiver skal udarbejde referenceliste for tilsvarende ydelser (drift af vej-belysning og ydre signalanlæg), leveret til dansk offentlig myndighed, som enten er under udførelse eller afsluttet inden for de seneste 3 år fra tilbudsfristen. Referencelisten skal indeholde mindst 1 refe-rence og maks. 3 referencer. Referencelisten skal være på driftsopgaver, som tilbudsgiver finder mest sammenlignelige med driftsopgaven i Horsens Kommune, inklusiv periode, kontraktstørrelse og kundens navn, kontaktper-son hos kunden, samt hvilke medarbejdere hos tilbudsgiver, der har løst opgaven.

Kriterium Andre økonomiske eller finansielle krav
Beskrivelse Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen: Omsætning: Tilbudsgiver skal oplyse sin årsomsætning, det vil sige den samlede nettoomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden er etableret. Hvis omsætningen ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den fra den dato hvor virksomheden blev etableret. Specifik omsætning: Tilbudsgiver skal oplyse sin årsomsætning indenfor forretningsområdet Vejbelysning, i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden er etableret. Hvis omsætning ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den fra den dato hvor virksomheden blev etableret. Nettoomsætningen inden for forretningsområdet Vejbelysning skal angives i DKK og skal forstås i overensstemmelse med Årsregnskabsloven. Nettoomsætningen skal minimum udgøre 0,5 mio. DKK for hvert af de indsendte regnskabsår. Hvis tilbudsgiver ikke kan opgøre nettoomsætningen indenfor forretningsområdet Vejbelysning, skal tilbudsgiver i stedet for vedlægge en erklæring underskrevet af virksomhedens ledelse om, at virk-somheden overstiger nettoomsætningskravet. Egenkapital: Tilbudsgiver skal oplyse sin egenkapital (ultimo året) for de seneste 3 disponible regnskabsår. Hvis egenkapitalen ikke er til rådighed for hele perioden på grund af, at virksomheden er nyetableret, angives den fra den dato hvor virksomheden blev etableret. Egenkapital skal minimum udgøre 1,0 mio. DKK for hvert af de indsendte regnskabsår. Tilbudsgiver skal afgive oplysninger herom i ESPD og supplere med nødvendige bilag.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Sprog, som udbudsdokumenterne (eller dele heraf) er uofficielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 17/12/2025   11:00:00 (UTC+01:00) centraleuropæisk tid, vesteuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævn for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud26 gælder følgende frist for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud in den: - 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de be rørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkur rencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en be grundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævns lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. ud budslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsæt
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence og forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Horsens Kommune Teknik og miljø
Registreringsnummer 29189889
Registreringsnummer 29189889
Postadresse Chr M Østergaards Vej 4
By Horsens
Postnummer 8700
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail nian@horsens.dk
Telefon 79292929
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævn for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10 29 48 19
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 37ae500c-8d01-4762-b2e2-cdd0a0db3f65   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/11/2025   13:00:13 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 728327-2025
EUT-S-nummer 212/2025
Offentliggørelsesdato 04/11/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|