1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Nordjylland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på levering af vaskeudstyr
Beskrivelse
:
Levering af vaskeudstyr
Identifikator for proceduren
:
3da6f17b-e1ec-4170-8183-1428d83f0ea5
Tidligere bekendtgørelse
:
84256437-5397-4208-8b17-15dd95afa46d-01
Intern ID
:
U462-24
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
42716000
Vaskerimaskiner, rensemaskiner og tørremaskiner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42716120
Vaskemaskiner,
51543400
Installation af vaskerimaskiner, rensemaskiner og tørremaskiner
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Udbud på levering af vaskeudstyr, delkontrakt 1
Beskrivelse
:
Levering af vaskeudstyr til bemandet vask.
Intern ID
:
U462-24 Delkontrakt 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
42716000
Vaskerimaskiner, rensemaskiner og tørremaskiner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42716120
Vaskemaskiner,
51543400
Installation af vaskerimaskiner, rensemaskiner og tørremaskiner
Mængde
:
4
stykker
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option vedr. yderligere udstyr, services og timebaserede ydelser, jf. Kontraktbilag 3.1 - Tilbudsliste, delkontrakt 1.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver skal gøre opmærksom på, at den angivne mængde under "mængde" i nærværende dokument, skal forstås som det maksimalt antal udstyr, der kan indkøbes på rammeaftalen. Det nævnte stykantal, bestående af antal udstyr er udregnet med baggrund i oplyste antal under "Initialbestilling" og "Option" i Kontraktbilag 3.1 - Tilbudsliste, delkontrakt 1 for det oplyste rum. Den samlede maksimale anvendelse udgør 4 styk. Den anslåede anvendelse udgør 4 styk.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Laveste pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Præcise oplysninger om klagefrist(er): • - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. • - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). • - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Udbud på levering af vaskeudstyr, delkontrakt 2 (1)
Beskrivelse
:
Levering af vaskeudstyr til ubemandet vask.
Intern ID
:
U462-24 Delkontrakt 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
42716000
Vaskerimaskiner, rensemaskiner og tørremaskiner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42716120
Vaskemaskiner,
51543400
Installation af vaskerimaskiner, rensemaskiner og tørremaskiner
Mængde
:
36
stykker
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Option vedr. yderligere udstyr, services og timebaserede ydelser, jf. Kontraktbilag 3.2 - Tilbudsliste, delkontrakt 2.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver skal gøre opmærksom på, at den angivne mængde under "mængde" i nærværende dokument, skal forstås som det maksimalt antal udstyr, der kan indkøbes på rammeaftalen. Det nævnte stykantal, bestående af antal udstyr er udregnet med baggrund i oplyste antal under "Initialbestilling" og "Option" i Kontraktbilag 3.2 - Tilbudsliste, delkontrakt 2 for de oplyste rum. Den samlede maksimale anvendelse udgør 36 styk. Den anslåede anvendelse udgør 30 styk. Der er således taget forbehold for et yderligere behov på 6 styk udstyr, der er indeholdt i den samlede maksimale anvendelse til udskiftninger i forbindelse med uforudsete nedbrud eller yderligere endnu ikke identificerede behov.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Laveste pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Præcise oplysninger om klagefrist(er): • - Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. • - Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. o - Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. • - Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). • - Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
40,00
DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi
:
3 579 998,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
4,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
1 636 348,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Electrolux Professional A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud på levering af vaskeudstyr, delkontrakt 1 - Electrolux Professional A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud på levering af vaskeudstyr, delkontrakt 1 - Electrolux Professional A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
14/10/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
36,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
1 943 650,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Miele A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud på levering af vaskeudstyr, delkontrakt 2 (1) - Miele A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud på levering af vaskeudstyr, delkontrakt 2 (1) - Miele A/S
Dato for indgåelse af kontrakten
:
23/10/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
:
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Nordjylland
Registreringsnummer
:
29190941
Afdeling
:
Økonomi
Postadresse
:
Niels Bohrs Vej 30
By
:
Aalborg Ø
Postnummer
:
9220
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Steffen Zaugg
Telefon
:
+45 40230335
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Electrolux Professional A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
24622428
Postadresse
:
Hammerholmen 24-28
By
:
Hvidovre
Postnummer
:
2650
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 61630217
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Miele A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
54057210
Postadresse
:
Erhvervsvej 2
By
:
Glostrup
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 21395535
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0002
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
a75c8b1c-ff30-4f33-a19b-df5a5f7e340b
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
31/10/2025
08:27:54 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
31/10/2025
09:00:46 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
724017-2025
EUT-S-nummer
:
211/2025
Offentliggørelsesdato
:
03/11/2025