23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.10.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Banedanmark

Genudbud af sporstænger


Banedanmark

714299-2025 - Resultater
Danmark – Stænger (tilbehør til skinner) – Genudbud af sporstænger
OJ S 208/2025 29/10/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Banedanmark
E-mail OFYG@BANE.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Jernbanetjenester
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud af sporstænger
Beskrivelse I overensstemmelse med reglerne i direktiv 2014/25/EU (Forsyningsvirksomhedsdirektivet implementeret ved bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester) udbydes en rammeaftale] vedrørende sporstænger.
Identifikator for proceduren 87765f4e-6536-48a9-b31e-e30e4072856e
Tidligere bekendtgørelse 16d59a6c-e378-40e8-b1b3-740a223aa0e3-01
Intern ID 2024-21005
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34941100   Stænger (tilbehør til skinner)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34941000   Skinner og tilbehør, 34946000   Materialer og forsyninger til anlæg af jernbanespor, 34946100   Byggematerialer til jernbanespor, 34946120   Jernbanematerialer, 50225000   Vedligeholdelse af jernbanespor
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 28 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Genudbud af sporstænger
Beskrivelse I overensstemmelse med reglerne i direktiv 2014/25/EU (Forsyningsvirksomhedsdirektivet implementeret ved bekendtgørelse nr. 1078 af 29. juni 2022 om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester) udbydes en rammeaftale] vedrørende sporstænger.
Intern ID 2024-21005
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  34941100   Stænger (tilbehør til skinner)
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34941000   Skinner og tilbehør, 34946000   Materialer og forsyninger til anlæg af jernbanespor, 34946100   Byggematerialer til jernbanespor, 34946120   Jernbanematerialer, 50225000   Vedligeholdelse af jernbanespor
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ingen
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Mulighed for 2 forlængelse på hver 2 år
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 28 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 28 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Tildeling af rammeaftalen sker til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Pris” (laveste pris).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Banedanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Banedanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Banedanmark
Organisation, der udfører betalingen Banedanmark
Organisation, der underskriver kontrakten Banedanmark
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 28 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 28 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 28 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 28 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn DENA Stahlbau GmbH & Co. KG
Vinderens underentreprenører
Officielt navn Adolf Würth Gmbh & Co.KG, Elektro-Isola A/S, European Staal Warendorf GmbH & Co. KG, IGUS GmbH, Kassebaum GmbH, Rolf Lasertechnik GmbH, Śrubena Unia Sp. z o.o, SW Umformtechnik GmbH & Co. KG
Tilbud
Tilbud – Identifikator 390457
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 28 000 000,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Ja
Underentrepriseværdien er kendt nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1520000362
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 18/08/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 25/09/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Banedanmark
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Banedanmark
Registreringsnummer 18632276
Afdeling Danmark
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Ole Flyvbjerg
E-mail OFYG@BANE.dk
Telefon +45 82340000
Internetadresse https://www.bane.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn DENA Stahlbau GmbH & Co. KG
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer DE811494516
Postadresse Siemensstraße 10
By Osnabrück
Postnummer 49086
Landsdel (NUTS) Osnabrück, Kreisfreie Stadt  ( DE944 )
Land Tyskland
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn European Staal Warendorf GmbH & Co. KG
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer DE812835593
By Warendorf
Postnummer 48231
Landsdel (NUTS) Osnabrück, Kreisfreie Stadt  ( DE944 )
Land Tyskland
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0006
Officielt navn SW Umformtechnik GmbH & Co. KG
Den økonomiske operatørs størrelse Lille virksomhed
Registreringsnummer DE 814 196 529
By Herscheid
Postnummer 58849
Landsdel (NUTS) Dortmund, Kreisfreie Stadt  ( DEA52 )
Land Tyskland
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Elektro-Isola A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 19403882
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Śrubena Unia Sp. z o.o
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer PL5472029479
By Grunwaldzka
Postnummer 34-300
Landsdel (NUTS) Krośnieński  ( PL821 )
Land Polen
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0009
Officielt navn Rolf Lasertechnik GmbH
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer DE242409949.
By Lotte
Postnummer 49504
Landsdel (NUTS) Osnabrück, Landkreis  ( DE94E )
Land Tyskland
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0010
Officielt navn Adolf Würth Gmbh & Co.KG
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer DE 146 280 061
By KÜNZELSAU-GAISBACH
Postnummer 74653
Landsdel (NUTS) Stuttgart, Stadtkreis  ( DE111 )
Land Tyskland
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0011
Officielt navn IGUS GmbH
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer DE121976915
By Köln
Postnummer 51147
Landsdel (NUTS) Köln, Kreisfreie Stadt  ( DEA23 )
Land Tyskland
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0012
Officielt navn Kassebaum GmbH
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer DE 117 652 193
By Osnabrück
Postnummer 49078
Landsdel (NUTS) Osnabrück, Kreisfreie Stadt  ( DE944 )
Land Tyskland
Denne organisations roller
Underleverandør
8.1.
ORG-0013
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a23542e7-935e-4217-a06f-fe3aedb99203   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 27/10/2025   13:52:01 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 27/10/2025   16:00:53 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 714299-2025
EUT-S-nummer 208/2025
Offentliggørelsesdato 29/10/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04